کد خبر: 868279
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶
محققان كشور موفق به طراحي و ساخت شبيه‌ساز نيروي وزن در تصويربرداري پزشكي شدند كه مي‌تواند در تشخيص دقيق‌تر بيماري كمك كند.
محققان كشور موفق به طراحي و ساخت شبيه‌ساز نيروي وزن در تصويربرداري پزشكي شدند كه مي‌تواند در تشخيص دقيق‌تر بيماري كمك كند.
عباس خوشبويي، مجري طرح «شبيه‌ساز نيروي وزن در تصويربرداري پزشكي» گفت: ما موفق شديم دستگاه كمك تشخيصي را طراحي كنيم تا از به وجود آمدن مشكلاتي كه در نتيجه ام آر ‌اي((MRIتأثير دارند، جلوگيري شود. هنگام ام آر ‌اي مشكل تنگي نخاع و مشكلاتي كه به ستون فقرات و ديسك كمر مرتبط است به وجود مي‌آيد كه به صورت دقيق مشخص نمي‌شوند و همين باعث عدم تشخيص درست بيماري و تجويز‌هاي نابجا خواهد شد. به دليل اينكه فرد هنگام گرفتن ام آر‌اي  دراز مي‌كشد، بسياري از مشكلات مشخص نمي‌شود چون با دراز كشيدن نيروي وزن از روي كمر فرد برداشته مي‌شود و بيرون زدگي ديسك بين مهره‌اي و فشار نخاع كه باعث درد مي‌شده ديگر در بدن فرد وجود ندارد. از اين رو برآن شديم دستگاه شبيه‌ساز وزن را براي تصوير برداري پزشكي طراحي و آن را روي دستگاه‌هاي اسكن و ام آر‌ اي نصب كنيم.
با استفاده از اين دستگاه، نيروي وزن فرد روي كمرش شبيه‌سازي مي‌شود و بعد از آن تصويربرداري صورت مي‌گيرد تا به صورت دقيق بيماري تشخيص داده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر