کد خبر: 868163
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱
جمعيت ۳ ميليون و ۲۰۰ هزار نفري بيكاران به عنوان مهم‌ترين معضل اقتصادي كشور موجب شده «اشتغال» ضرب‌الاجل روحاني براي دولت دوازدهم باشد.
به گزارش مهر، علاءالدين ازوجي مشاور وزير و مديركل سياستگذاري و توسعه اشتغال وزارت كار درباره برنامه‌هاي ويژه اين وزارتخانه در حوزه اشتغال با توجه به شرايط بحران امروز بيكاري گفت: برنامه‌هاي اشتغالزايي دولت ذيل برنامه اشتغال فراگير براي سال ۹۶ ادامه دارد كه طبق پيش‌بيني‌ها و هدف‌گذاري‌هاي انجام شده در اين برنامه در سال ۹۶ براي ۹۷۱ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغالزايي مي‌شود.
 
وي با اشاره به فعاليت‌هاي مرتبط با اشتغالزايي در سال ۹۶ براي اشتغالزايي ۹۷۱ هزار و ۷۰۰ نفر گفت: در قالب برنامه اشتغال فراگير سه سياستگذاري كلي براي ايجاد فرصت‌هاي شغلي در نظر گرفته شده است، در اين زمينه «رسته‌ها و فعاليت‌هاي مرتبط با بخش‌هاي اقتصادي» براي ايجاد ۶۵۱ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلي تقريباً شناسايي شده و تمام دستگاه‌هاي اجرايي به عنوان دستگاه مسئول اجراي طرح هستند. مشاور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي ادامه داد: همچنين در قالب «فعاليت‌هاي مرتبط با مداخلات سياسي» طرح‌هاي اشتغالزا و ظرفيت‌ساز موجود در قالب يك رشد اقتصادي پايدار بايد توسعه يابند كه با اجراي اين سياست نيز ۲۲۸ هزار شغل در سال جاري پيش‌بيني شده است. مدير كل سياستگذاري و توسعه اشتغال وزارت كار، فعاليت‌هاي مرتبط با «كسب و كار و اشتغالزايي حمايتي» در سال جاري را يكي ديگر از سه سياست كلي اشتغالزايي در اجراي برنامه اشتغال فراگير اعلام كرد و گفت: با اجراي اين طرح نيز اشتغال ۹۱ هزار و ۸۰۰ نفر پيش‌بيني شده كه نهادهاي حمايتي، نهادهاي عمومي غيردولتي و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي دستگاه مسئول اجراي اين طرح هستند.
 
ازوجي ادامه داد: رشد اقتصادي 4/5 تا ۵ درصد در صورتي كه يك رشد پايدار باشد، مي‌تواند سالانه براي حدود ۵۰۰ هزار نفر اشتغال ايجاد كند اما براي اشتغالزايي بيش از ۹۰۰ هزار نفر در سال كه نياز امروز كشور است علاوه بر تحقق اين رشد اقتصادي پايدار، بايد ظرفيت‌هاي فعلي بنگاه‌ها را توسعه داد. وي درباره ميزان و محل تأمين اعتبارات براي ايجاد ۹۷۱ هزار شغل در سال جاري نيز گفت: ۵۰۰ ميليارد تومان از محل اعتبارات بودجه‌اي و ۲۰ هزار ميليارد تومان نيز از محل تسهيلات بانكي براي اجراي برنامه اشتغال فراگير پيش‌بيني شده است. همچنين در صورت موافقت مجلس شوراي اسلامي تا سقف هزار ميليارد تومان امكان برداشت از صندوق توسعه ملي براي برنامه اشتغال فراگير در سال ۹۶ وجود دارد. عموماً سياستگذاري‌ها و برنامه‌هاي مبتني بر هدفگذاري در حوزه اشتغال در تمام دولت‌ها طبق برنامه اجرايي نشده است كه مصداق بارز آن را مي‌توان در پنج برنامه‌ توسعه‌اي مشاهده كرد به طوري كه هيچ ‌يك از برنامه‌هاي اشتغالي هدفگذاري شده در برنامه‌هاي توسعه‌اي محقق نشده است!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
0
کدام شغل ؟ کدام بستر سازی قبلی و آمادگی برای جذب نیروهای کار؟
کدام اقتصاد پویا برای اشتغال زایی؟
کدام برنامه ریزی صحیح و از پیش تعیین شده برای حداقل کاهش بیکاری؟
متاسفانه و متاسفانه و صد افسوس دولت آقای روحانی فقط از اسم افراد استفاده میکند و به قول خودش از برند هایش.
این برندهایت در کدام یک از کشورهای دیگر خریدار دارند؟
برای نمونه و فقط نمونه باید عرض شود که مثلا یک فارغ التحصیل رشته مهندسی تا کنون 4 سال در دولت یازدهم بیکار بوده است و الان در دوره دوازدهم هم 4 سال دیگر بیکار میماند میشود 8 سال
این بنده خدا وقتی سنش به 40 سالگی رسید نه سابقه کار دارد و نه امرار معاش درست و نه موفقیت در زندگی مشترک البته اگر این ریسک را کرده باشد و ازدواج کرده باشد. واقعا آقای روحانی و نهاوندیان و هزاران نفر مثل اینها چه پاسخی برای این معضل بزرگ اجتماعی دارند .
شما این نمونه را تعمیم بدهید به سایر رشته های فارق التحصیلی دانشگاهی و همچنین نیرو های آماده به کار مستعد با نداشتن مدارک دانشگاهی و صد ها و هزاران نفر دیگر چه زن و چه مرد که باید تشکیل خانواده بدهند اما دریغ از شغل مناسب .
برخی از آنها مجبورند به راه های خلاف بروند و نتیجه آن یا سر از زندان ها در میاورند و یا شاهد مجرمین جدید میشویم. از آنطرف حجم پرونده های دادگاهی رو به افزایش و پیری زود رس و ناهنجاری های اجتماعی بیشتر ، مصیبت ناگواری را برای مملکت دارد.
حالا با خوش خیالی بپردازیم به اینکه مثلا آقای نهاوندیان با صد شغل دیگر بیاید یک پست جدید هم بگیرد و امثالهم.
با این رویه بزرگترین خیانت به جوان ها و مملکت میشود که همین الان آثار آن در جامعه بسیار روشن است.
دلسوزان نظام واقعا باید فکر و چاره اساسی بکنند . دلخوش به آقای روحانی و کابینه اش و حتی نمایندگان مجلس که بیش از 80 درصد آنها فاقد صلاحیت نمایندگی هستند ، گره ای از کار مردم و مملکت باز نخواهند کرد. نمونه بارز آن دوره یازدهم.
این وعده ها هم :ه آقای جهانگیری و بقیه برای ایجاد شغل مثلا یک میلیون نفر در سال میباشد تماما متاسفانه دروغ بوده و فقط برای جلب رای مردم برای ریاست جمهوری اتفاق افتاد.
نه اینکه نمیشود ایجاد شغل کرد اما با دولت آقای روحانی و نمایندگان کنونی مجلس بسیار بسیار بعید است.
عبدالله اللهیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
0
به نظر من اصلا" اینکار امکان نداره و حتی در این بیان هم کوچکترین اندیشه و صداقت وجود ندارد آقای احمدی نژاد هم یکبار وعده 2 میلیون شغل داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار