کد خبر: 868155
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
مبينا وطن‌خواه، دانش‌آموز هرمزگاني با اختراع «سيستم هوشمند تشخيص نشتي سيالات و آب»، مدال نقره المپياد اختراعات جهاني كره‌جنوبي را كسب كرد.
مبينا وطن‌‌خواه، عضو فعال پژوهش‌سراي دانش‌آموزي ناحيه يك بندرعباس با اختراع «سيستم هوشمند تشخيص نشتي سيالات و آب» موفق به كسب مدال نقره المپياد اختراعات جهاني كره‌جنوبي شد. اين مبتكر 15 ساله پيش از اين هم در نمايشگاه 2017 اختراعات سوئيس كه در فروردين ماه 96 برگزار شد، مدال برنز اختراع دستگاه تشخيص نشتي سيالات را كسب كرد و در كشورهاي تايوان و هنگ‌كنگ هم براي هرمزگان افتخارآفريني داشت.
المپياد اختراعات جهاني كره‌جنوبي در زمينه رفع و كنترل مشكل جهاني آب و ريزگردهاي شرق آسيا با حضور 400 مبتكر و مخترع در رده سني دانش‌آموزي و دانشجويي از 20 تا 22 مرداد (11 تا 13 آگوست) به ميزباني شهر هاوسانگ برگزار شد.  در اين دوره از المپياد، تيم‌هاي خلاق و نوآور دانشجويي از دانشگاه‌هاي دانگوگ، ميونگي، هانيانگ و پوهانگ كره‌جنوبي به همراه مخترعان جوان از كشورهاي ايران، روسيه، امريكا، مولداوي، سريلانكا، تايلند و چند كشور ديگر به ارائه راهكارهاي نوين و خلاقانه خود در زمينه رفع و كنترل مشكل جهاني آب و ريز‌گردهاي شرق آسيا پرداختند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار