کد خبر: 867886
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
زینت عامری
زینت عامری
 
مقام معظم رهبري طي سخناني گفتند: «مطمئن باشيد كه ملت غيور و شجاع، خدمتگزاران كشور را در دشواري‌ها و در مقابله با زورگويي‌ها و زياده‌خواهي‌هاي استكبار تنها نخواهند گذاشت.» اين سخنان تأمل ‌برانگيز رهبري سه مفهوم و پيام مهم را خطاب به دولت و مردم بيان مي‌كند:
 
1- نخستين پيامي كه رهبري خطاب به دولت دوازدهم و به ويژه آقاي روحاني بيان مي‌كنند، اين است كه هم نظام و هم مردم از ايشان انتظار مقابله با استكبار و زورگويي‌هايي اين شبه‌قدرت‌ها را دارند. حركت در مسير مبارزه و مقاومت با مستكبرين بايد يكي از رويكردهاي اصلي دولت در مقوله سياست خارجي باشد. اين مهم مستلزم اين است كه دولت و در رأس آن رئيس‌جمهور، مواضع انقلابي خود را در مقابل اين جريان‌ها به ويژه ايالات متحده و بدعهدي‌هاي آن در برجام روشن و شفاف بيان كند. برخورد قاطعانه با ناقضان برجام كه نشان از روحيه برتري‌طلبي سياسي و زورگويي استكبار است تنها با شفافيت و جديت در اتخاذ رويكردهاي انقلابي ميسر خواهد شد و اين يكي از سه محور خواست رهبري در اين پيام از دولت دوازدهم است.
 
2- پيام دوم نيز خطاب به دولت است كه بداند در جايگاه خدمت قرار مي‌گيرد و نه صندلي قدرت! اگر دولت آينده با رويكرد آقاسالاري و قدرت‌خواهي در مقام اجرايي قرار بگيرد، بدون شك معادلات سياست داخلي واژگون مي‌شود، آنگاه دولت عقب‌تر از مردم خواهد بود و از آنان انتظار خواهد داشت اهداف دولت را محقق سازند! در حالي كه اين دولت است كه بايد به عنوان منتخب و خادمان مردم در مسير رفع مشكلات مردم و خواست آنان قدم بردارد. اين مردم نيستند كه بايد سرعت و خواست خود را با دولت تنظيم كنند بلكه قوه اجرايي بايد بنا به خواست و نياز مردم خود، در پيشبرد مسائل شتاب گيرد. در حقيقت در رويكرد انقلاب اسلامي قدرت از آن مردم به ويژه مستضعفين است و مسئوليت تنها به مثابه «خدمت» تعريف مي‌شود. تأكيد رهبري بر عوض نشدن جاي «صاحبان قدرت» و «صاحبان خدمت» نكته بسيار مهم و ظريفي است كه در اين پيام درك مي‌شود.
 
3- و اما آخرين نكته كه از پيام رهبري در تكميل مورد دوم فهم مي‌شود، خطاب به مردم غيور ايران اسلامي است. اين پيام كه اكنون دوران ياري و كمك به دولت منتخب در مسير مبارزه با مشكلات و دشواري‌هاست. رهبري خطاب خود را همه مردم ايران قرار مي‌دهند و اين بدان معناست كه اكنون با هر سليقه سياسي، براي مبارزه با مشكلات و مقابله با خباثت‌هاي استكبار بايد در كنار دولت به عنوان خادمان ملت ايستاد و اين وحدت رمز رشد و پيشرفت و جاودانگي انقلاب اسلامي ايران است. امروز سياست داخلي جمهوري اسلامي با هر ذائقه سياسي بايد در مسير كمك به دولت براي حل مسائل و در چارچوب اهداف نظام اسلامي تعريف شود و اين خواست رهبري از مردم است.
 
سه نكته مهم مقام معظم رهبري در اين پيام يعني «استكبار ستيزي» «خدمتگزاري» و «وحدت دولت و ملت در مسير مبارزه با دشواري‌ها» سه قطعه مهم از پازل سياست سالم پيش روي دولت و ملت است. دو پيام خطاب به دولت و يك پيام به ملت نيز نشاني است از اين مهم كه دولت بايد دو برابر ملت در مسير برون‌رفت از مشكلات گام بردارد. دولت بايد به عنوان رأس هرم اجرايي در كشور همواره پيشتر از مردم حركت كند و در مسير خدمت به ملت پيشتاز باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار