کد خبر: 867858
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
با توجه به گسترش جراحی های زیبایی در جامعه و تبلیغات گسترده ای که برای انجام آنها می شود تمایل مردان همانند زنان برای انجام این گونه عمل ها افزایش چشمگیری یافته است.
به گزارش ندای صبح، تعداد جراحی های زیبایی رو به  افزایش است و در این میان حضور پررنگ مردان از علامت سوال های بسیاری را پیش روی ما قرار داده است .روزگاری جذابیت برای مردان اهمیتی ویژه ای داشت و اخلاق مردانه ستودنی بود ولی امروز جای خود را به جراحی کاشت گونه و ابرو های نازک داده است. 

دکترمجید ابهری آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری با اشاره به انواع جراحی های زیبای اظهار داشت:  غیر از کاشت مو که برخی ها آن را در ردیف جراحی های زیبایی قلمداد نمی کنند جراحی زیبایی بینی- فک- کشیدن پوست صورت- تزریق بوتاکس و همین طور جراحی های گونه میان مردان رشد چشمگیری یافته است.

آسیب شناس اجتماعی، انجام عمل های زیبایی را نوعی رقابت تنگاتنگ میان آنان دانست و گفت: در این میان تعدادی از جوانان که توان پرداخت هزینه های هنگفت جراحی های زیبایی را ندارند با چسباندن چسب های مخصوص بینی سعی می کنند خود را از این رقابت عقب نگه ندارند.

دکتر ابهری خاطرنشان کرد: تا به حال انجام عمل های بینی بعد از تصادف ها یا شکستگی ها انجام می شد و به نوعی جنبه درمانی محسوب می شد وحال آن که امروزه درمان جایگاه چندانی ندارد و بیشتر تلاش برای زیباتر شدن مردان است نه جنبه پزشکی و در مواردی سلامتی فرد را نیز به خطر می اندازد.

 عضو هیئت علمی دانشگاهشهید بهشتی با اشاره به علائم آن اظهار داشت کرد: کمبود توجه به ماهیت وجودی افراد- ضعف اعتماد بنفس و همچنین وجود رقابت های نا مناسب میان اشخاص زمینه ایجاد این گونه اقدام ها را فراهم می کند.

وی در پایان  توصیه کرد: بهتر است به زیبایی باطنی و جذابیتمردانه افراد توجه شود نه به ظاهر زیبا و یا تراشیده آنها و رفتار ملاک مناسبی برای قضاوت می باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار