کد خبر: 867682
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
بعد از حملات ارهابيون وهابي عليه مردم بي‌گناه در خارج از مرزهاي سوريه و عراق كه محل اصلي فتنه آنهاست بدون هيچ شك و ترديدي بايد گفت وهابيون ارهابي داعش كه مولود بي‌چون و چراي استكبار جهاني هستند...
   معصومه طاهري
 بعد از حملات ارهابيون وهابي عليه مردم بي‌گناه در خارج از مرزهاي سوريه و عراق كه محل اصلي فتنه آنهاست بدون هيچ شك و ترديدي بايد گفت وهابيون ارهابي داعش كه مولود بي‌چون و چراي استكبار جهاني هستند در پازل قديمي اسلام‌هراسي نقش بازي مي‌كنند. تقريباً تحليل‌هاي مختلفي در رابطه با همين ارتباطات و حمايت‌ها و نوع برخورد حقيقي غرب با اين مولود نامشروع منتشر شده است كه از هر زاويه به آن نگاه مي‌كنيم به جز دست خود امريكا و همپيمانانش دست ديگري را در اين ماجرا نمي‌بينيم، اما چگونه مي‌توان حقيقت را به گوش جهانيان رساند؟!
 تحليل و تفسير و ساخت مستند يكي از اين راه‌هاست. به تجربه ديده‌ايم رسانه‌هاي وهابيون و داعشي‌ها قوي‌تر از رسانه‌هاي ما هستند. ضعف در رسانه هاي ما غير‌قابل‌انكار است چه آن‌كه در موضوع نشر نامه مقام معظم رهبري اين ضعف سيستماتيك و سوءمديريت را به خوبي شاهد بوديم. لذا در اين ميان باز هم آتش به اختيارها هستند كه با صرف هزينه، وقت و استفاده از ايده‌هاي خلاق و جهاني جاي خالي مسئولان ناتوان را در ديپلماسي عمومي پر كرده‌اند تا فرمان رهبري روي زمين نماند.
اسلام كاميكز يكي از اين آتش به اختيارهاست كه به تازگي مدتي است با بودجه شخصي چند جوان شروع به كار كرده است. اين مجموعه زير‌گروه فعاليت‌هاي انجمن اسلامي شهيد ادواردو آنيلي (مجموعه تبليغي كه مركزيت آن نه در تهران، بلكه در يك شهرستان؛ يعني اصفهان تأسيس شده و فعاليت ملي و بين‌المللي دارد) است. آنها از ظرفيت مغفول مانده، اما پرتوان و ارزشمند كاميك استريپ (مجلات مصور) كه اخيراً با نام پي‌نما نيز شناخته مي‌شود استفاده كرده‌اند و در همين راستا تاكنون در قالب كاميك استريپ با موضوع تازه مسلمانان و اسلام‌هراسي توليداتي داشته‌اند. كاميك‌هايي كوتاه، مجمل و تأثيرگذار كه در كمترين زمان حرف‌هاي زيادي را به مخاطب جهاني ارائه مي‌دهد. مجموعه مترجمان شهيد ادواردو آنيلي يكي ديگر از زيرگروه‌هاي اين انجمن است كه توانسته اين آثار را به بيش از 18 زبان زنده دنيا از جمله فرانسه، روسي، اسپانيايي، تركي، چيني، عربي، ژاپني، تاميلي، هلندي و... ترجمه كند. همه فعاليت اين جوانان متعهد و فرهنگي به صورت جهادي و بدون هيچ‌گونه حمايت سازماني و ساختاري و نهادهاي متولي امر بوده است؛ چه آن‌كه نه تنها اسلام كاميكز كه كليه فعاليت‌هاي انجمن ادواردو آنيلي هم به همين سبك در سطح ملي و بين‌المللي بوده است. جمال طاهري مدير اين انجمن مي‌گويد: «اسلام كاميكز براي ما يك آغاز است براي ورود به زمينه‌هاي جديد تبليغي كه متأسفانه هنوز آنچنان كه بايد و شايد بستر آنها در كشور باز نشده است. توليدات اين مجموعه براي مخاطب فارسي‌زبان هم جذاب است، اما در شرق و غرب پوشش بسيار زيادي دارد مثلاً در ژاپن، چين و اندونزي و... كاميك استريپ به قسمتي از زندگي مردم تبديل شده و انتقال فرهنگي از اين طريق امري رايج و مورد اقبال محسوب مي‌شود و از آنجا كه در غرب مردم با تصوير و تصويرسازي مأنوس هستند، كاميك استريپ يكي از اركان هنري است و شخصيت‌هاي ابرقهرماني همچون مرد عنكبوتي زاييده هنر و صنعت كاميك استريپ هستند حتي فيلم ضد ايراني 300 هم قبل از آن‌كه فيلم شود يك كاميك استريپ بود لذا به خوبي مي‌توان از اين هنر تأثيرگذار براي مقابله با اسلام‌هراسي بهره برد.»
 اين مجموعه البته پس از توليد و تحمل هزينه‌هاي توليد كاميك‌هايشان بر انتشار و توزيع آن تأكيد دارد. آنها از طريق ظرفيت‌هاي موجود خود اقدام به انتشار كاميك‌ها در فضاي مجازي  كرده‌اند اما شايد همان شهرستاني بودن كه مشكل اول و اساسي فعالان فرهنگي در بحث رسانه به خصوص براي سخنان ارزشي و مذهبي است بيشتر از همه دغدغه اين گروه شده كه مي‌طلبد آتش به اختيارهاي ديگر در زمينه انتشار اين محتواي ارزشمند آن هم در زمانه‌اي كه اسلام نياز به دفاع در مقابل توطئه‌هاي آشكار دشمنان دارد به ياري اين مجموعه بشتابند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار