کد خبر: 867506
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
دومين پيروزي متوالي رئال مقابل بارسا در عرض يك هفته
دهمين قهرماني رئال مادريد در سوپر جام اسپانيا روزهاي شيرين زيدان را در برنابئو تداوم بخشيد.
دهمين قهرماني رئال مادريد در سوپر جام اسپانيا روزهاي شيرين زيدان را در برنابئو تداوم بخشيد. با عملكرد ضعيفي كه بارسا در بازي رفت سوپرجام داشت و شكستي سه بر يك را متحمل شده بود، پيروزي مجدد سفيدپوشان و تحقير دوباره كاتالان‌ها دور از انتظار نبود. كهكشاني‌ها اين بار در سانتياگو برنابئو بردي دو‌بر‌صفر را به دست آوردند تا در مجموع با پنج گل چند روز مانده به اولين بازي خود در لاليگا جشن قهرماني به راه بياندازند. در چند ماه گذشته رئالي‌ها روزهاي درخشان زيادي را پشت سرگذاشته‌اند؛ يك سال و نيم است كه زين الدين زيدان هدايت رئال را برعهده گرفته و در اين مدت اين تيم را به هفت قهرماني رسانده است. قهرماني لاليگا، ليگ قهرمانان و سوپركاپ اروپا آخرين قهرماني كهكشاني‌ها در سه ماه اخير بوده است. نكته جالب اينكه كريس رونالدو كه به دليل محروميت پنج جلسه‌اي در اين ديدار غايب بود بيست و پنجمين جامش را در دوران قهرماني‌اش به دست آورد.
  
پيش به سوي لاليگا
دو پيروزي شيرين در يك هفته آن هم در ال‌كلاسيكويي كه يك جام ارزشمند به همراه دارد؛ محبوبيت زين الدين زيدان را به شدت افزايش داده است. سرمربي رئال از اينكه توانسته بدون ستاره پرتغالي و با تكيه بر ديگر بازيكنانش يك قهرماني ديگر به ارمغان بياورد احساس غرور مي‌كند و اميدوار است اين درخشش‌ها در لاليگا نيز ادامه داشته باشد: «‌خوشحالم كه با ارائه يك بازي خوب توانستيم به پيروزي برسيم و جام قهرماني را بالاي سر ببريم. بازي خوبي بود و با شايستگي به پيروزي رسيديم. بسيار بهتر از حريف بازي كرديم. بايد اعتراف كنم كه بازيكنان بسيار خوبي در اختيار دارم و همواره انتخاب تركيب اصلي براي من سخت است. به همه بازيكنانم ايمان دارم و بايد بگويم كه تيم بسيار خوبي در اختيار دارم. در فصل آمادگي چند نتيجه‌ نااميد كننده به دست آورديم اما خوشبختانه در ديدارهاي رسمي توانستيم اعتماد به نفس لازم را به دست آوريم. هم در سوپر جام اروپا به قهرماني رسيديم و هم برنده سوپر جام ‌اسپانيا شديم. با كسب اين دو عنوان قهرماني شرايط روحي ما بسيار خوب است. با تلاش و انگيزه فراوان به كار خود ادامه‌ مي‌دهيم. درست است كه قهرماني در دو جام را به دست آورديم، اما اين بدين معنا نيست كه كار ما در آغاز ليگ آسان است. روزهاي سختي در لاليگا پيش‌رو داريم. مي‌خواهيم ثابت كنيم كه بهترين تيم ليگ هستيم.‌» گفته مي‌شود سران رئال براي لغو محروميت رونالدو دست از تلاش نمي‌كشند و قرار است پرونده اين بازيكن را به دادگاه عالي ورزش اسپانيا ببرند.
 
ناكام اما اميدوار
درست است كه سوپر جام از اهميت زيادي برخوردار نيست، اما بايد اعتراف كنم كه مي‌خواستيم در هر دو بازي به پيروزي برسيم. به بازيكنان بارسلونا تأكيد مي‌كنم كه نبايد
اجازه دهند نااميدي در آنها رسوخ كند. در اين ديدار چند اشتباه بد باعث شد كه توازن ما به هم بخورد. بايد خود را دوباره آماده رقابت كنيم. با اين دو شكست كار من و بازيكنان بارسلونا سخت مي‌شود؛ چراكه بايد هر دو نهايت تلاش خود را به كار بگيريم تا خود را از اين شرايط سختي كه داريم خارج كنيم. در اين ديدار سبك بازي خود را تغيير داديم، چون بر اين باور بوديم كه اين سبك جواب خواهد داد. اين يك واقعيت است كه رئال در هر دو بازي بهتر از ما بازي كرد، به ويژه در ديدار برگشت. چاره‌اي نداريم جز اينكه به حريف خود به خاطر اين پيروزي تبريك بگوييم. با اين حال بايد بگويم كه هنوز تا پايان فصل روزهاي زيادي باقي مانده است. وقتي يك تيم شكست مي‌خورد بايد هر چه‌ سريع‌تر اشتباهات خود را پيدا كند و مانع تكرار آنها شود.»
 
اوضاع بارسلونا اصلاً مساعد نيست؛ از يك سو حملات تروريستي، رفتن نيمار، دو باخت تحقيرآميز به رقيب ديرينه و افول ليونل مسي از جمله مشكلاتي است كه هواداران بارسا را حسابي نگران كرده. به ويژه آنكه فردا بايد اولين بازي‌شان را در فصل جديد مقابل بتيس انجام دهند. جرارد پيكه و لوئيز سوارس هم مصدوم شده‌اند و دست ارنستو والورده براي بازي‌هاي بعدي بسته است. از سوي ديگر اينكه مسي هم بدترين روزهايش را سپري مي‌كند و واكنش توهين‌آميزش به راموس حسابي جنجال به پا كرده است. سرمربي بارسا حالا بيش از هر زمان ديگري به ضعف‌هاي تيمش پي برده و مجبور است به برتري رئال اقرار كند: «‌لحظات سختي را تجربه مي‌كنيم و با اين حال نبايد نااميد شويم. به راه خود ادامه‌ مي‌دهيم و تسليم نمي‌شويم. بايد هر چه سريع‌تر اشتباهاتي را كه در ميدان داريم بر طرف كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار