کد خبر: 867439
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
ذوب آهن اصفهان در آستانه نيم قرن فعالیت پرافتخار
‌ ذوب آهن اصفهان به عنوان یک مجموعه عظيم صنعتي چندی پیش ميزبان اصحاب رسانه بود كه نه تنها در ايام شكوفايي بلكه در بحران هاي مختلف ياري رسان این شرکت بودند ، نگارندگان وتصويرسازاني كه هر يك به نوبه خود برای مجد وعظمت این کارخانه قلم زدند وزحمات سخت کوشان فولاد ساز را هرروزبه تصويركشيدند و مسئوليني كه به سهم خویش همواره تلاش نموده ومي نمايند تا ذوب آهن اصفهان ، اين شركت عظيم به روزهاي اوج خود بازگردد و همچون گذشته به عنوان طلايه دار فولاد در سپهر اقتصادي كشور بدرخشد ،ذوب آهن اصفهان پس از یک وقفه یک دهه ایی همایش اصحاب رسانه ، امسال همت نمود ودیدار با خبرنگاران ونمايندگان مجلس و دیگر مسئولین را به همراه خانواده آن ها ارج نهاد تا يك روز به يادماني ديگر را به بهانه بزرگداشت روز خبرنگار در كارنامه پر افتخار خويش و در عرصه تعامل با رسانه ها به يادگار ثبت نمايد .

 خبرنگاران ازواحدهای پیر اما پر انرژی این کارخانه عظیم بازديد نموده و در ميدان آهن حاضر شدند تا حضور خود را در قاب تصوير ، براي ثبت در تاريخ زرين اين شركت ،‌ جاودانه نمايند.

 آيين  تجلیل از پیشکسوتان خبرنگار با حضور دکتر زهرا سعیدی ‌نماينده مردم مبارکه در مجلس شوراي اسلامي و رییس فراکسیون رسانه و روابط عمومی مجلس ، مهندس احمد صادقي مديرعامل شركت ،‌ مهندس افضلی معاون بهره برداری ، سعید امید قائمی معاون مالی اقتصادی ، مهندس علمداری مشاور فرهنگی اجتماعی مدیرعامل ، مهندس خطیبی مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل ، علیرضا امیری مدیر روابط عمومی شرکت و سایر مسئولین در تالار آهن روابط عمومي شركت برگزار شد .

در اين آيين ، شش نفر از پيشكسوتان عرصه رسانه استان اصفهان ، خبرنگاران و عکاسان رسانه ها به نامهای، استاد عبدالحسین جعفری ، اصغر شیرازی ، مهدی جانی پور ، عباس فلاح ، محمد مهدیان و محمدرضا شریفی . مورد تجليل قرار گرفتند

در ادامه این همایش دیدار،دکتر زهرا سعیدی ‌نماينده مردم مبارکه ضمن تبريك روز خبرنگار اظهار داشت : شغل خبرنگاري يكي از پر استرس ترين مشاغل كشور به شمار مي رود  و در حال حاضر با وجود تكنولوژي هاي جديد مانند تلفن همراه هوشمند هر فرد يك رسانه محسوب مي شود و اين موضوع فعاليت حرفه اي خبرنگاران را با چالش هاي فراواني همراه نموده است  .

سعیدی  اذعان نمود : در اين راستا اخلاق حرفه اي نياز است به صورت ويژه مورد توجه قرار گيرد زيرا صداقت ، ‌شفافيت و صراحت اساس حرفه خبرنگاري به شمار مي رود .

وي افزود : خبرنگاران با رسالت خطير خويش و تحمل سختي هاي فراوان ابلاغ كننده پيام هاي  مسئولين به مخاطبان هستند .

‌نماينده مردم مبارکه در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد :‌ فرهنگ سازي در خصوص استفاده از كالاهاي ساخت داخل در راستاي حمايت از توليدات داخلي و اشتغال زايي و همچنين بهينه سازي مصرف انرژي نياز است بيش از پيش مورد توجه اصحاب رسانه قرار گيرد .

*خبرنگاری ، شغلی بسیار مهم و حساس است که با نامگذاری سوره قلم در قرآن به آن اشاره شده است

در ادامه مشاور فرهنگی اجتماعی مدیرعامل شرکت نيز ضمن تبریک روز خبرنگار حضور اصحاب رسانه استان و تلاشگران روابط عمومی شرکت گفت : خبرنگاری ، شغلی بسیار مهم ، خطیر و حساس است . خداوند متعال زمانی که انسان را خلق نمود ، برای رشد ،  تعالی و در حقیقیت به کمال رسیدن وی ابزاری را به او عطا نمود تا بتواند به موفقیت دست یابد. یکی از این ابزارهای بسیار مهم ، قلم و بیان است که نمود اهمیت آن از نامگذاری سوره مبارکه " قلم " در قرآن  مشخص می شود .

مهندس فاطمه صیادی علمداری  ابراز داشت  : زمانی که خداوند متعال می خواهند شخصیت رسول اکرم (ص) و اخلاق حسنه ایشان را به بندگان اطلاع رسانی نمایند ، به قلم و آنچه می نگارد قسم یاد می کنند . خداوند متعال در سوره مبارکه " رحمن " نیز به ما اعلام می کنند که علم و دانش بیان را به شما عطا نمودم . اگر ما انسان ها از این دو ابزار استفاده کنیم ، می توانیم حقایق و آنچه منشور اخلاق الهی است را برای انسان بیان نماییم و انتقال دهنده دانش ، علم الهی و روح والای انسانی شویم .

*نقش خبرنگاران در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران

صیادی علمداری در ادامه به اهمیت شغل خبرنگاری در دوران انقلاب پرداخت و تصریح کرد : خبرنگاری شغلی تاثیرگذار است در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به شمار می رود . خبرنگاران و نشریه های بسیاری در دوران انقلاب با تنویر افکار عمومی کارنامه پر افتخاری در عرصه تاریخ به ثبت رساندند و حقیقت جمهوری اسلامی ایران را به دنیا بازتاب دادند و پایه های این نظام را مستحکم تر ساختند .

*قلم و کلام خبرنگاران روشنگر حق و حقیقت برای مردم آزاده جهان است

این فعال فرهنگی خاطر نشان کرد : زمانی که دشمن از حمله نظامی به ایران اسلامی مایوس شد ، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم ، را با برنامه ریزی دقیق در نوک پیکان هدف خود قرار داده است . در حال حاضر نقش خبرنگاران پر رنگ تر از قبل است . هر روز قلم و کلام اين عزيزان می تواند روشنگر حق و حقیقت برای همه مردم آزاده جهان باشد .

*اهميت نقش آفريني خبرنگاران در ثبت حقايق

مشاور فرهنگی اجتماعی مدیرعامل شرکت بیان کرد : نمود و اهمیت شغل خبرنگاری و نقش آفرینی خبرنگاران در عرصه های مختلف برای به تصویر کشیدن حقایق و اطلاع رسانی به مخاطبان اهمیت این شغل را بیش از پیش آشکار می نماید .

صیادی علمداری ضمن آرزوی ظهور حضرت مهدی (عج) بیان نمود  : یک خبر بسیار مهم و بنیادی برای جهان وجود دارد که اگر اتفاق بیفتد ، جهان را متحول می نماید و انسان را به شرافت و کرامت انسانی خودش می رساند و روح الهی در وجود او محقق می شود و آن خبر ، جز ظهور حضرت بقیه الله الاعظم نیست .

وی افزود :اين مهمترین خبری است که همه خبرنگاران بايد برای  زمینه سازی تحقق آن تلاش نمایندتا باعث نجات عالم بشریت شود  اگر همه خبرنگاران جهان و به ویژه خبرنگاران ایرانی به این موضوع بپردازند و آن را هدف خود قرار دهند ، همان طور که پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد ، این مهم نیز با قلم این عزیزان بر پهنه سپید کاغذ جاودانه می شود .

درپایان این آئین با اطلاع رسانی در خصوص برگزاری " آیین پنجاهمین سالگرد تاسیس ذوب آهن اصفهان "، این برند بین المللی و کهن که در دست برنامه ریزی است ، مقرر شد گزارش هاي تصويري و مكتوب برتر مربوط به بازتاب اين رويداد ضمن ثبت در موزه ذوب آهن ،‌در جشن 50 سالگي اين شركت نيز مورد تجليل قرار گيرند .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار