کد خبر: 867378
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
به دنبال شدت گرفتن تحريم‌هاي عربي عليه قطر، قيمت مواد‌غذايي در اين كشور با سير افزايشي روبه‌رو و بازار مسكن هم كساد شد.
به گزارش رويترز، تحريم‌هاي اقتصادي عليه قطر كه به سركردگي عربستان سعودي و همكاري بحرين و امارات متحده عربي عليه قطري‌ها از چند ماه قبل كليد خورده، اكنون موجب افزايش قيمت مواد‌غذايي و نوشيدني در اين كشور شده است، البته اين روند صعودي به‌گونه‌اي نيست كه اقتصاد اين كشور را به طور شديدي تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
 قيمت مواد‌غذايي و نوشيدني در قطر در ماه گذشته ميلادي يعني جولاي در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از آن 5/4 درصد افزايش نشان مي‌دهد كه اين ميزان افزايش بيشترين رقم از حداقل سال ۲۰۱۴ ميلادي به بعد محسوب مي‌شود.   قيمت مواد‌غذايي و نوشيدني در قطر در مقايسه با ماه قبل از آن 2/4 درصد افزايش يافته است. از سويي ديگر بسياري از محصولات لبني و مواد‌غذايي كه پيش از اين از مرزهاي عربستان به قطر وارد مي‌شدند به دليل تحريم‌هاي عربي بايد مسير زيادي را بپيمايند تا وارد قطر شوند كه اين خود هزينه‌اي را بر اين اقلام تحميل مي‌كند.
 
قيمت پوشاك، كفش، مبلمان و لوازم‌خانگي در ماه گذشته ميلادي در قطر كاهش پيدا كرده و علت آن اين است كه قطري‌ها براي واردات اين كالاها با قيمت بالا هم مشكلي ندارند، اما محصولات غذايي به دليل محدوديت براي ماندگاري، افزايش قيمت به خود گرفته‌اند.
 قيمت مسكن و خدمات شهري هم در ماه گذشته ميلادي در قطر 6/3 درصد كاهش پيدا كرده است كه بيشترين رقم در حداقل چند سال اخير است؛ ضمن اينكه بانك‌هاي سعودي، اماراتي و بحريني اقدام به برداشت سپرده‌ها و وام‌هاي خود از قطر كرده‌اند تا نقدينگي را در بخش بانكداري قطر با چالش روبه‌رو كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار