کد خبر: 867293
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
استاندار اصفهان :
استاندار اصفهان گفت: از ابتدای سال 96 تا 23 مرداد ماه در استان اصفهان 135 روز سالم داشتیم اما در چهار سال گذشته این رقم فقط 24 روز بود.

به گزارش خبرنگار جوان، رسول زرگرپوردر مراسم بهره‌برداری از 100 دستگاه اتوبوس یورو 4 ،اظهارداشت: زمان دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان نزدیک به انتهامی باشد و ما از اول شهریور ماه شاهد آغاز به کار دوره پنجم شورای شهر اصفهان خواهیم بود.

وی افزود: دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان در این 4 سالی که گذشت تلاش‌ها و زحمات طاقت‌فرسایی را انجام دادند که در طول این مدت، تحولات و اتفاقت خوب و مبارکی در شهر بزرگ اصفهان اتفاق افتاده است که بخش قابل توجهی از آن به مدیریت شهری باز می‌گردد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: بنده به عنوان استاندار اصفهان وظیفه خودم می‌دانم که از اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان تقدیر و تشکر کنم.

وی تأکید کرد: تنها بخشی که بیشتر مورد سؤال‌ها قرار می‌گیرد بخش حمل و نقل شهری است که شهرداری در این حوزه اقدامات وسیعی را انجام می‌دهد که شایسته تقدیر هستند.

زرگرپور ادامه داد: دولت یازدهم که آخرین روزهای خود را سپری می‌کند، یک دولت زیست‌محیطی بود و معاون رئیس‌جمهور در روز قبل مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان محیط‌زیست گفت که اولویت اول دولت دوازدهم مسائل زیست‌محیطی است که تیتر همه روزنامه‌های کشوری شد و از اهمیت والایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه چالش اصلی استان اصفهان مسائل زیست‌محیطی است که آب، آلودگی هوا، خاک و صدا اهم این معضلات هستند، اظهار کرد: از همان اول هم به روی این موضوع متمرکز شده‌ایم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: رفع چالش‌های زیست‌محیطی در طول 4 سال گذشته در اولویت استانداری اصفهان قرار داشت که توجه به این موضوع ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: تا زمانی که یک چالشی در استان وجود دارد؛ رسانه‌ها همیشه آن را تیتر می‌کنند که این موضوع خوب هم هست اما زمانی که این چالش‌ها رفع می‌شود، رسانه‌ها دست مریزادی به مسؤولان و متصدیان نمی‌گویند.

زرگرپور ابراز کرد: از ابتدای سال 96 تا 23 مردادماه در استان اصفهان 135 روز سالم داشتیم اما در چهار سال گذشته این رقم فقط 24 روز بود که در حال حاضر فقط تا پنجمین ماه امسال 6 برابر 4 سال قبل هوای سالم داشته‌ایم و این از اهمیت والایی برخوردار است که باید در رسانه‌ها مطرح شود و به آن بپردازند.

وی اظهار کرد: توسط رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست در دولت یازدهم بهترین طرح کاهش جامع کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهرها، طرح استان اصفهان انتخاب شد که بخش زیادی از آن به اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان باز می‌گردد.

استاندار اصفهان ابراز کرد: تعطیلی کارخانه‌ها بسیار مشکل است و فقط این نیست که بگوییم «کن، فیکون» کارخانه‌ها تعطیل شوند چرا که کارخانه‌های گچی که در هر ساعت یک تن آلودگی وارد هوا می‌کردند تعطیل شدند اما اقدامات زیادی برای تعطیلی این مجموعه‌ها انجام شد.

وی با بیان اینکه در اوج گرما و فصل تابستان، بهار حمل و نقل و زیست‌محیطی در اصفهان داریم،؛ گفت: کنارگذر شرق اصفهان که 8 سال غیرفعال بود از دو سال قبل برای راه‌اندازی تا کنون فعال شده؛ 20 درصد حمل و نقل کشور از این گذرگاه می‌گذرد از این رو فعال‌سازی این گذرگاه بسیار مهم بود.

زرگرپور با اشاره به راه‌اندازی گذرگاه شرق اصفهان گفت: هر روز 85 هزار ترافیک وارد شهر اصفهان می‌شود که این عدد در صورت راه‌اندازی کامل گذرگاه شرق کاهش شدیدی را به دنبال خواهد داشت در نتیجه در وقت مردم صرفه‌جویی شده، تصادفات کاهش می‌یابند و از همه مهم‌تر به محیط‌زیست کمک جدی می‌شود.

وی ادامه داد: طرح جامع کاهش آلودگی هوا به 80 درصد پیشرفت رسیده است که قرار است امسال به 100 درصد پیشرفت برسد اما این تمام کار نیست چرا که تازه به هوای سالم می‌رسیم و هوای پاک هدف بعدی ما است.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار