کد خبر: 867234
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
چند نكته درباره انتصاب رئيس جديد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري
كيست كه نداند جاذبه‌هاي گردشگري ايران را هتل‌هاي پرستاره و جشن‌هاي عجيب و غريب و خدمات عمراني و شهرسازي مدرن تشكيل نمي‌دهد.
رضا رسولي 
 
كيست كه نداند جاذبه‌هاي گردشگري ايران را هتل‌هاي پرستاره و جشن‌هاي عجيب و غريب و خدمات عمراني و شهرسازي مدرن تشكيل نمي‌دهد.
دارايي گردشگري ايران را علاوه بر اكوتوريسم و طبيعت‌گردي بسيار دل‌پذير، تاريخ، تمدن، فرهنگ و ميراث فرهنگي آن تشكيل مي‌دهد و در يك كلام سرمايه ما در عرصه توسعه ايران‌گردي، هم از منظر داخلي و هم از حيث بين‌المللي، گردشگري فرهنگي است. از اين جهت اقتضا مي‌كند مدير برنامه‌ريزي و نظارت بر اقدامات گردشگري كشورمان، يعني رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، يك چهره فرهنگي باشد كه انتصاب رئيس جديد اين سازمان از سوي رئيس‌جمهور، اين اقتضاي منطقي را فروپاشيد. مهندس علي‌اصغر مونسان كه آخرين مسئوليتش مديرعاملي منطقه آزاد كيش بوده، طي حكمي به سمت معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري منصوب شد.
 
گرچه يكي از موارد متعدد حوزه مأموريت مناطق آزاد از جمله كيش، موضوع گردشگري است اما اساساً جنس وظايف و اختيارات اين مناطق، اقتصادي، صنعتي است.
ماجرا به همين جا ختم نمي‌شود، چرا كه جز يك مورد سابقه مديريت عاملي مهندس مونسان در شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران، اكثريت قريب به اتفاق مناصب سازماني وي صنعتي، عمراني بوده است كه از اين دست مي‌توان به اين عناوين اشاره كرد: مديرعاملي شركت آتي‌ساز و مديرعاملي سازمان مهندسي و عمران شهرداري تهران!
در واقع يك مهندس سازه و عمران به مديريت سازماني منصوب شده است كه مأموريت آن معرفي تاريخ، فرهنگ و تمدن 7 هزار ساله ايران زمين است. گرچه در عرصه گردشگري، توسعه اماكن و در عرصه ميراث فرهنگي، حفظ و مرمت بناها از جمله موضوعات مهم تلقي مي‌شود اما مسئله امروز ميراث فرهنگي و گردشگري ما ساخت‌و‌ساز و استحكام بخشي بناها نيست، بلكه ايده بزرگ براي توسعه ايران فرهنگي و معرفي فرهنگ ايران اسلامي است. از ديگر سو براساس مقياس نظام ديواني كشور، تمامي مشاغل و مناصب رئيس جديد اين سازمان، صفي محسوب مي‌شود.
 
در حالي كه جايگاه معاونت رئيس‌جمهور و رياست سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور يك منصب ستادي و ملي است و طبيعتاً اقتضا مي‌كرد يك مدير ستادي، متصدي اين مسئوليت شود. البته هفته قبل نيز رئيس‌جمهور محترم، طي حكمي يكي از مديران كل وزارت علوم را به عنوان معاون حقوقي خود برگزيد. با اين توضيح، فاصله تصاعدي آخرين مسئوليت اداري افرادي كه به عنوان معاون رئيس‌جمهور برگزيده شده‌اند با منصب فعلي ايشان، بيم تنزل جايگاه ملي معاونت رئيس‌جمهور را متبادر مي‌كند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
afshin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
0
0
جای تعجب است که آقای رییس جمهور هنوز متوجه نشده زیربنای گردشگری «پژوهش»، «حفاظت»و «معرفی» روشمند مواریث فرهنگی است که این همه هم نیازمند مدیری فرهنگی است نه مسئولی بیگانه با تاریخ و دانش تمدنی ایران زمین. کار در این عرصه کارکشتگی و تجربه می خواهد نه خامی و تحصیل در مقطع دکتری. ضمن اینکه امور اداری و مالی پژوهشگاه میراث فرهنگی انتصاب آقای مونسان را به دلیل همزمانی تحصیل و کار او در نهادی دولتی غیرقانونی می داند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار