کد خبر: 867230
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
2 عضو شورای پايتخت از نگاه منفي و بي‌انصافي رسانه‌اي گلايه كردند
جلسات شوراي پايتخت در حالي به اتمام مي‌رسد كه برخي از اعضاي شورا عملكرد چهارساله خود را هم به زير مي‌برند.
بيژن یانچشمه

جلسات شوراي پايتخت در حالي به اتمام مي‌رسد كه برخي از اعضاي شورا عملكرد چهارساله خود را هم به زير مي‌برند. در جلسه روز گذشته باز هم برخي از اعضاي شورا فارغ از تفكر شورايي هر آنچه را رشته بودند، پنبه كردند و انتقاداتي را كه بايد در طول چهار سال مي‌كردند ،  به جلسات آخر شورا موكول كردند؛ اين امر سبب شد تا دو عضو شورا از نوع نگاه برخي اعضا و بي‌انصاف‌هاي رسانه‌اي گلايه كنند.
 
روز گذشته آخرين جلسه رسمي شورا تشكيل و در اين جلسه مسائل مختلفي مطرح شد و به جاي جمع‌بندي مسائل و ارائه گزارش، عملكرد برخي از اعضاي شورا براي خالي نبودن عريضه يكي به ميخ زدند يكي به تخته‌. درگيري لفظي و رفتارهاي تند و طلبكارانه جو شورا را به التهاب كشاند و مطرح شدن خالي كردن حساب‌هاي سازمان بازنشستگي شهرداري سبب شد تا رئيس كميسيون عمران و حمل‌و‌نقل شوراي اسلامي شهر تهران درباره افتتاح حساب سازمان بازنشستگي شهرداري تهران اعلام كند كه چرا بعضي‌ها فقط منفي نگاه مي‌كنند، يعني در اين شهر يك كيلو كار مثبت نيز انجام نشده است. چرا بايد براي رسانه‌هاي بيگانه و دشمنان نظام خوراك تهيه كرد.
 
احمد‌ دنيا‌مالي در تذكرات پيش از دستور سيصد و شصت و نهمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران اظهار داشت: شهردار منطقه 15 در گزارش عملكرد خود اعلام كرد در سال 92، 150 نقطه آب‌گرفتگي را  در اين منطقه داشته‌ايم ولي در سال 84 اين نقاط بي‌شمار بود.
 
وي افزود: در گذشته تركيب و بافت اين منطقه به شهر نمي‌خورد، بلكه روستايي بزرگ بود.  دنيامالي بيان داشت: در اين منطقه كارهاي بزرگي صورت گرفت و در گذشته كوچه‌ها و خيابان‌هاي آن منطقه رنگ آسفالت را نديده بود و براي نخستين‌بار آسفالت شد.
رئيس كميسيون عمران و حمل‌و‌نقل شوراي اسلامي شهر تهران افزود: در حال حاضر در منطقه 15 همچنان با توجه به اينكه يكي از مبادي ورودي و خروجي شهر تهران محسوب مي‌شود، تكاليف انباشته وجود دارد و اميدواريم روزي بزرگراه شهيد‌شوشتري با رضايت سازمان محيط‌زيست و ارگان‌هاي نظامي احداث شود و به بهره‌برداري برسد.
وي تصريح كرد: در جلسات آينده گزارشي از شوراي چهارم به شهروندان ارائه شود.  دنيامالي افزود: مردم بايد بدانند نمايندگانشان در اين مدت چقدر وقت گذاشتند.  رئيس كميسيون عمران و حمل‌و‌نقل شوراي اسلامي شهر تهران اظهار داشت: سقف اختيارات شورا به خاطر اينكه قانون مديريت شهري هنوز به صورت جامع مورد عمل قرار نگرفته است، در اين حد بوده است.
 
وي درباره باغ پرندگان نيز گفت: باغ پرندگان از مهم‌ترين اقدامات بوده كه كاركرد خيلي خوبي داشته است. بنده چندين‌بار از اين باغ بازديد كردم و يكي از شاخص‌ترين پروژه‌هاي شهر است.
 
ا‌نتقاد دوستي از بي‌انصافي رسانه‌اي عليه قاليباف
همچنين رئيس كميسيون عمران شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه بايد قاليباف، شهردار تهران را با خداقوت و صميمانه بدرقه كنيم، گفت: به دوستان جديد نيز بايد خيرمقدم بگوييم.
 
اسماعيل دوستي به موضوع فضاي رسانه‌اي دوران اخير پرداخت و گفت: در اين دوره دو نكته مطرح مي‌شود، يك نكته اينكه شهرداري در اين سال‌ها اقدام مؤثري انجام نداده و بدهي بسياري به وجود آورده است و بايد 10 سال بگذرد تا اين مشكلات جبران شود.  وي با بيان اينكه اين نگاه بي‌انصافي است، گفت: بايد نيمه پر و خالي آب را همزمان ببينيم، در شهر تهران كارهاي زيادي انجام شده، بنابراین در فضايي صميمانه شهردار را بدرقه كنيم.  دوستي همچنين با بيان اينكه بايد در كنار ضعف‌ها نقاط قوت مطرح شود، گفت: بايد با گفتن خداقوت شهردار تهران را بدرقه كنيم.  وي در انتقاد از فضاي رسانه‌اي ديگري كه در اين دوره مطرح مي‌شود، گفت: برخي مي‌گويند كه شوراي آينده و شهردار در دوره آينده ناكارآمد مي‌باشند. اين در حالي است كه بايد به دوستان جديد خيرمقدم بگوييم. ناصر اماني، معاون برنامه‌ريزي و امور شوراي شهر تهران در پي سخنان عباس جديدي در سخناني بر اين نكته تأكيد كرد كه در چهار سال اخير هزار و 170 نامه به صورت مكتوب با امضاي عباس جديدي، معاون نظارت شورا به شهرداري ارائه شده كه در زمينه‌هاي مختلف مشتمل بر سؤال، ابهام يا بيان خواسته مردم بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار