کد خبر: 867098
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
هم‌زمان با روز مقاومت اسلامی؛
هم‌زمان با روز مقاومت اسلامی، مجموعه‌ آثار منتخب مرتبط با مقاومت، پایداری و جان‌فشانی در برابر ظلم و بیداد دشمنان اسلام در موزه هدایای مقام معظم رهبری آستان قدس رضوی معرفی شد.

 رئیس اداره پژوهش و معرفی آثار معاونت امور موزه‌های آستان قدس رضوی در این باره گفت: «آرم حزب‌ الله لبنان» به قطر 14 سانتی‌متر، که نماد مقاومت اسلامی است توسط آزادگان لبنان در سال 1377 اهدا شده است و در حاشیه آن، عبارت‌های «خامنئی قائدنا، حزب الله حزبنا، المقاومه الاسلامیه» به چشم می‌خورد.

جواد فرهمندنژاد ابراز کرد: همچنین قاب «یادبود حزب الله لبنان» در قالب بشقابی به قطر 5/29 سانتی‌متر، از طرف مؤسسه الشهید لبنان به رهبر معظم انقلاب(مدظلهالعالی) تقدیم شده است.

وی افزود: در قسمت مرکزی این قاب، تصویر دریایی آرام نقش بسته است که عبارت «حزب الله» به‌صورت کشتی و پرچم سبز رنگی با متن «إن السید علی خامنئی هو اصل للقیاده امام خمینی»؛ بر روی آن دیده می‏شود.

فرهمندنژاد بیان کرد: «پرچم گنبد مطهر حضرت زینب(س)»، در ابعاد 150 × 224 سانتی‌متر و رنگ قرمز نارنجی، اثری است که توسط شهید والامقام محسن خزائی؛ شهید مدافع حرم در سال 1391 اهدا شده است.

رئیس اداره پژوهش و معرفی آثار معاونت امور موزه‌های آستان قدس رضوی ادامه داد: این پرچم كه بر فراز گنبد حرم مطهر پیام‌آور عاشورا، حضرت زينب(س) برافراشته شده بود، نماد مقاومت مردم سوريه در برابر گروه‌هاي تروريستي است، که توسط محسن و محمدهادی خزائی طراحی شده است و یاد محسن خزائی؛ این شهید مدافع حرم را در موزه آستان قدس رضوی ماندگار کرده است.

وی به سینی مسی قلم‌زنی‌شده «القدس لنا» به ابعاد 27× 35 سانتی‌متر اشاره کرد و گفت: این تابلوی ارزشمند از جمله آثار هنری و معنوی به‌شمار می‌رود که همبستگی امت اسلامی را در برابر رژیم اشغالگر قدس نشان میدهد. این تابلوی یادبود اهدایی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در سال 1370 است.

فرهمندنژاد تصریح کرد: موزه هدایای مقام معظم رهبری شامل آثاری است که علاقهمندان به جمهوری اسلامی ایران اعم از سران کشورهای خارجی، شخصیتهای برجسته ایرانی و خارجی، هنرمندان و ارادتمندان به رهبر معظم انقلاب اسلامی از دور و اکناف جهان، هنر و اشیای قیمتی خود را به معظم‏له اهدا کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر با هدف افزایش رضایت‌مندی زائران و مجاوران، با ارتقا دادن کیفیت ارائه خدمات موزه به صورت مفهومی و مجازی، معرفت‌افزایی بازدیدکنندگان، انتقال پیام به مخاطب و بازدیدکنندگان موزه، ضمن توسعه به سه تالار قرآنی، مفهومی و محتوایی و افزایش تعداد آثار به نمایش گذاشته شده، از فناوری جدید و دیجیتال نیز استفاده شده است.

وی گفت: زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 12:30، پنج‌شنبه‌‌‌ها از ساعت 8 تا 11:30 و جمعه‌‌‌ها و ایام تعطیل از ساعت 8 تا 12، از آثار متنوع این مجموعه واقع در ساختمان موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی در صحن کوثر حرم مطهر رضوی دیدن کنند.

یادآور می‌شود، 23 مرداد ماه، ‌روز پایان جنگ 33 روزه مقاومت اسلامی لبنان با رژیم متجاوز صهیونیستی و اعلام پیروزی تاریخی مقاومت حزب‌الله به رهبری حجه‌الاسلام سیدحسن نصرالله در سال 2006م/1385ش، روز مقاومت اسلامی در تقویم رسمی کشور نام‌گذاری شده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار