کد خبر: 867092
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
رئيس‌جمهور در پيامي به آيت‌الله سيدمحمود هاشمي شاهرودي انتصاب وي از سوي مقام معظم رهبري به رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام را تبريك گفت و اظهار اميدواري كرد با حضور شايسته آيت‌الله شاهرودي در اين جايگاه خطير و بهره‌گيري مطلوب از توان و ظرفيت‌هاي فراوان و متنوع فكري جامعه بيش از پيش شاهد افق‌هاي روشن در تقويت جايگاه مجمع تشخيص مصلحت نظام باشيم.
متن پيام دكتر حسن روحاني به شرح زير است:
 
بسم‌الله الرحمن‌الرحيم
حضرت آيت‌الله حاج سيدمحمود هاشمي شاهرودي (دامت بركاته)
سلام عليكم
انتصاب حضرت عالي از سوي مقام معظم رهبري به «رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام» را صميمانه تبريك مي‌گويم.
مجمع تشخيص مصلحت نظام از اركان مهم كشور و مركزي براي اثبات پويايي فقه شيعه و شريعت اسلام است كه همواره از حمايت حضرت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري برخوردار بوده است.  با حضور شايسته جنابعالي در اين جايگاه خطير و بهره‌گيري مطلوب از توان و ظرفيت‌هاي فراوان و متنوع فكري جامعه، بيش از پيش شاهد افق‌هاي روشن در تقويت جايگاه مجمع خواهيم بود.  لازم مي‌دانم ياد و خاطره حضرت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني(رحمت الله عليه) كه سال‌هاي متمادي مديريت اين نهاد مهم و مؤثر را با قابليت و نبوغ سياسي كم‌نظير خود و تشخيص هوشمندانه مصلحت‌هاي نظام، صادقانه اداره و به خوبي هدايت كرد، گرامي دارم و براي جنابعالي توفيق هر چه بيشتر را از درگاه خداوند بزرگ مسئلت نمايم.
 تأكيد بر لزوم گسترش رايزني‌هاي ايران و روسيه در راستاي حل و فصل مشكلات منطقه‌اي
رئيس‌جمهوري در تماس تلفني با «ولاديمير پوتين» رئيس‌جمهور فدراسيون روسيه، با اشاره به روابط و همكاري‌هاي خوب و دوستانه دو كشور بر ضرورت توسعه، تقويت و تحكيم همه جانبه مناسبات تهران-مسكو تأكيد كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، دكتر حسن روحاني روز دوشنبه در اين گفت‌وگوي تلفني با تأكيد بر اينكه سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران توسعه و ارتقاي روابط استراتژيك با همسايگان خود به‌ويژه روسيه است، گفت: مطمئناً مناسبات و همكاري‌هاي ايران و روسيه در دولت دوازدهم بيش از پيش گسترش خواهد يافت.  رئيس‌جمهور توسعه همكاري‌ها و روابط اقتصادي و تجاري ايران و روسيه را حائز اهميت دانست و خاطرنشان كرد: تهران از حضور فعال سرمايه‌گذاران و بخش خصوصي روسيه براي مشاركت و همكاري در پروژه‌هاي مهم زيرساختي از جمله در بخش‌هاي صنعت و انرژي استقبال مي‌كند.  دكتر روحاني با اشاره به شرايط و پيچيدگي‌هاي منطقه و اوضاع نابسامان در بسياري از كشورها از جمله يمن، عراق و سوريه بر لزوم گسترش رايزني‌ها و همفكري‌هاي ايران و روسيه در راستاي حل و فصل اين مشكلات و معضلات به‌ويژه مبارزه با تروريسم تأكيد كرد.
رئيس‌جمهور همچنين تلاش مسئولان ايران و روسيه براي تسريع در اجرا و عملياتي كردن توافقات موجود ميان دو كشور را امري مهم و ضروري عنوان كرد.
دكتر روحاني با اشاره به اينكه برجام يك توافق چند جانبه است و اقدامات امريكا ناقض تعهدات به شمار مي‌آيد، گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره به تمامي تعهدات خود پايبند بوده و گزارش آژانس انرژي اتمي اين واقعيت را به خوبي تاييد مي‌كند.  رئيس‌جمهوري افزود: روسيه ضرورت دارد در راستاي تحكيم برجام و اجراي تعهدات از سوي همه طرف‌هاي مذاكره در اين توافق رايزني و نقش‌آفريني مثبت داشته باشد.  دكتر روحاني با اشاره به اينكه شمار مبتلايان به وبا در يمن از مرز 400 هزار نفر گذشته و مردم اين كشور نياز به كمك‌هاي فوري درماني و بهداشتي وسيع دارند، افزود: شوراي امنيت سازمان ملل متحد بايد در روند تسهيل براي ارسال كمك‌هاي انساني به يمن اقدامات موثري انجام دهد و اين كار نبايد مشروط به هيچ شرطي باشد.
ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه نيز در اين تماس تلفني ضمن تبريك شروع به كار دولت دوازدهم به دكتر روحاني و آرزوي توفيق براي دولت و ملت ايران، گفت: امروز افق‌هاي بسيار خوبي در مناسبات ايران و روسيه نمايان است و بايد در راستاي توسعه و تحكيم روابط و همكاري‌هاي تهران – مسكو تلاش كنيم.
پوتين با اشاره به ضرورت توسعه همكاري‌هاي ايران و روسيه در راستاي حل وفصل مسائل و معضلات منطقه‌اي به‌ويژه مبارزه با تروريسم و ايجاد ثبات در سوريه، افزود: خوشبختانه امروز با تلاش‌هاي انجام شده از سوي ايران و روسيه شاهد دستاوردهاي خوبي در زمينه تثبيت اوضاع و شرايط در منطقه هستيم.
رئيس‌جمهور روسيه خاطرنشان كرد: ايران براساس گزارش آژانس انرژي اتمي به تمامي تعهدات خود در برجام پايبند بوده و نقض اين توافق از سوي هر يك از طرفين مذاكره در حقيقت تخلف از قطعنامه 2231 شوراي امنيت سازمان ملل متحد است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
0
ساعت خواب جناب رئیس !!!!!
برای رفیقت درشهرداری و کشیدگی عضلات اروپاو امریکائیها وخودشیرینی براشون سیم ثانیه وقت تلف نمیکنی ولی اینجا ،اینطوری ؟حتما"خیلی هم دردت اومده وکمرت هم رگ به رگ شده بایداز همون ماساژورها ی اینترنتی بیان وکمی تر وخشکت کنن !شاید یهوئی توی اروپا یکی منصب گرفت !!!!اونوقت چطوری ایکی ثانیه ای براش پیام تبریک بفرستی !!!!! شکی نیست که شما که خوبی واهل اعتدال ،اما لعنت بر نفاق خصوصا"لعنت بر منافقی که لباس پیامبر را پوشیده باشه .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار