کد خبر: 867083
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
رئيس اتحاديه پوشاك عنوان کرد
رئيس اتحاديه پوشاك با بيان اينكه فروش‌هاي فوق‌العاده ناشي از ركود بازار است، گفت: شوهاي عرضه پوشاك خانگي بدون مجوز به معضلي براي بخش خدمات پوشاك تبديل شده است.
ابوالقاسم شيرازي در جمع خبرنگاران از مشكلات صنف پوشاك و فراواني توليد بيش از تقاضاي بازار سخن گفت و افزود: وظيفه دولت برداشتن موانع از سر راه توليد‌كنندگان است، حضور گسترده شوهاي عرضه پوشاك خانگي به يك معضل براي بخش عرضه پوشاك تبديل شده است كه دولت بايد با اين شوهاي بدون مجوز كه عرضه‌كننده پوشاك خارجي (آلوده) هستند، مقابله كند.
 
وي با بيان اينكه صنعت پوشاك با ركود همراه است، افزود: در شرايط فعلي همه فروش فوق‌العاده گذاشته‌اند و در تمام سال عرضه‌كنندگان محصولات خود را به صورت فروش فوق‌العاده عرضه مي‌كنند تا بتوانند حداقل به بخشي از سرمايه خود برسند.
رئيس اتحاديه پوشاك بيان داشت: با حمايت‌هاي دولت، توليدكنندگان طي شش ماه مي‌توانند توليدات خود را ارتقا بخشند و وضعيت توليد را بازسازي و آن را به توليد رقابت‌پذير تبديل كنند. رئيس اتحاديه پوشاك با بيان اينكه دغدغه فعلي ما قيمت تمام شده بالاست، گفت: دولت براي جلوگيري از واردات قاچاق بايد كمك كند تا توليد‌كنندگان مواد اوليه خود را راحت تأمين كنند. وي به افتتاح مركز تجاري تركيه در ايران اشاره كرد و گفت: اتحاديه پوشاك رسماً به افتتاح اين مركز اعتراض كرده است چراكه اين كار به صلاح توليد نيست.
اتحاديه پوشاك به طور رسمي به افتتاح مركز تجاري تركيه در ايران اعتراض كرده است. توليدكننده ما امروز به مثابه يك نهاد ضعيف است و اقدامات اينچنيني به نفع توليد داخل نيست.
 
وي گفت: مسئولان در پاسخ به اعتراض ما چنين گفتند كه ترك‌ها تنها مي‌خواهند محصولات خود را در ايران معرفي كنند، اگر چنين نيز باشد ما موافق اين امر نيز نيستيم. آيا ترك‌ها نيز شرايط حضور ما را در بازار خود فراهم مي‌كنند؟
رئيس اتحاديه پوشاك اضافه كرد: برندهاي اروپايي مشكلي براي توليدكنندگان داخلي ايجاد نمي‌كنند زيرا شرايطي فراهم مي‌كنند كه از دانش و تجربيات آنها استفاده شود اما برندهاي ارزان‌قيمت و كم‌كيفيت ترك براي مملكت ما سم است. وي تصريح كرد: اگر امروز از دانش اروپايي براي بالا بردن كيفيت كالاهاي خودمان و حضور در بازارهاي جهاني بهره بگيريم، بسيار مهم است و آنها با توجه به قيمتي كه دارند رقيبي براي توليدات داخلي به حساب نمي‌آيند اما برندهاي تركيه و چين براي ما سم مهلكي هستند.
 
شيرازي يادآور شد: عرضه پوشاك بيشتر از تقاضاست و اين صنعت با ركود همراه است، به طوري كه در شرايط فعلي همه فروش فوق‌العاده گذاشته‌اند و در تمام سال محصولات خود را به صورت فوق‌العاده به فروش مي‌رسانند، آيا اين شرايط عادي است.
وي همچنين درباره برخورد با كالاي قاچاق در سطح عرضه گفت: آيا حمايت از توليدكننده به اين معني است كه برويم در سطح عرضه با كالاي قاچاق مبارزه كنيم. اگر فروشگاه‌هاي ما كالاي قاچاق مي‌فروشند اين به معني آن است كه توليد به اندازه كافي نيست و بايد آن را تقويت كنند.
 
رئيس اتحاديه پوشاك افزود: اگر كيفيت توليد افزايش نيابد تا نياز جامعه به خوبي تأمين شود و از طرفي نيز به يك‌باره با واردات آن برخورد شود، قيمت پوشاك در بازار داخلي افزايش مي‌يابد و پوشاك قاچاق در شوهاي خانگي به فروش مي‌رسد. بايد توجه داشت كه در شرايط فعلي 80 درصد پوشاك موجود در بازار خارجي است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار