کد خبر: 867066
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
انتقاد‌ها از موضع غيرشفاف و غيرصريح رئيس‌جمهور امريكا در خصوص حادثه شارلوتزويل بالا گرفته و همزمان، مقام‌هاي امريكايي در باره تروريستي بودن آن اختلاف‌نظر دارند.
اچ‌آر‌مک مستر، مشاور امنيت ملي کاخ سفيد يك‌شنبه شب در واكنش به درگيري‌هاي نژادپرستانه در شارلوتزويل ايالت ويرجينيا گفت: «من قطعاً تصور مي‌کنم زماني که شما حمله‌اي را عليه مردم مرتکب مي‌شويد تا ايجاد رعب و وحشت کنيد، اين تروريسم است. اين دقيقاً معناي تروريسم است.»
 
جف سشنز، دادستان کل امريکا به اف‌بي‌آي دستور داده درباره نقض حقوق‌مدني- که شامل تروريسم داخلي هم مي‌شود- در اتفاقات شارلوتزويل تحقيق کند. با اين حال، دونالد ترامپ بدون انتقاد از رفتارهاي نژادپرستانه طرفداران برتري سفيدپوستان، اين حادثه را «خشونت» توصيف كرد و گفت كه خشونت «در همه ابعاد آن» محكوم است. ترامپ هرچند از آنچه «هيولاي نفرت و تعصب» ناميده انتقاد کرده، ولي گفته «طرف‌هاي زيادي» در اين خشونت‌ها مقصر بوده‌اند. پليس امريکا نيز مردي را به جرم راندن تعمدي اتومبيل به سمت جمعيت مردم راهپيمايي‌کننده در شارلوتزويل كه باعث کشته شدن يك نفر و مجروح شدن 19 نفر شده دستگير کرده، ولي از تروريستي دانستن آن خودداري كرده است. کول مارتين کومار، سرپرست زندان منطقه‌اي شارلوتزويل، جيمز فيلدز جوان 20 ساله از اوهايو را به جرم راندن تعمدي اتومبيل به سمت جمعيت تظاهرکنندگان، متهم به يک فقره قتل درجه 2، سه فقره زخمي ساختن شديد و عدم‌توقف در يک تصادف منجر به مرگ كرده و اين در حالي است كه انتقادات در ميان مخالفان ترامپ در مورد نحوه واكنش به اين حادثه تشديد شده است.
 
پات جارت، عکاسي که به حادثه نزديک بوده به خبرنگاران گفته: «يک ماشين دوج چارجر‎ خاکستري به سمت يک سدان کوبيد و سپس يک ميني‌ون را شخم زد و پيکرها بر زمين افتادند! مردم وحشت‌زده فرياد مي‌زدند! کساني که به حادثه نزديک‌تر بودند مي‌گويند که قطعاً يک حمله خشونت‌آميز بوده است.» مارکو روبيو، سناتور جمهوريخواه نيز در توئيتي نوشته: «مهم است ترامپ اين حادثه را يک حمله تروريستي توسط نژادپرستان افراطي سفيدپوست اعلام کند.»کاخ سفيد شامگاه يک‌شنبه در برابر انتقادها به موضع‌گيري ترامپ واکنش نشان داد و اعلام کرد، دونالد ترامپ همه اشکال «خشونت، تعصب و نفرت» را محکوم کرده است. به گفته کاخ سفيد اين محکوميت شامل جنبش برتري نژاد سفيد، کو کلاس‌ کلان‌ها و گروه‌هاي نئونازي نيز مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار