کد خبر: 866950
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
شهردار تبریز خبر داد؛
شهردار تبریز از پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز به عنوان عظیم‌ترین پروژه فرهنگی شمال‌غرب کشور و فیروزه پروژه‌های عمرانی تبریز یاد کرد و افزود: این پروژه نفیس و ماندگار، پس از ۱۴ ماه تلاش طاقت‌فرسا، سه‌شنبه ۲۴ مرداد رونمایی و تقدیم شهروندان می‌شود.
دکتر صادق نجفی با بیان این‌که مرکز همایش‌های بین المللی تبریز به نیاز چندین‌ساله اصحاب فرهنگ و هنر پاسخو است، افزود: پیش‌بینی تمهیدات فنی، تجهیزاتی، رفاهی و ترافیکی و همچنین ابعاد زیباشناسانه مرکز همایش‌های بین‌‌المللی تبریز موجب شده، این مرکز از حیث شاخص توسعه و شهرسازی، در نوبه خود کم‌نظیر باشد.

شهردار تبریز تصرح کرد: سالن همایش اصلی با گنجایش۱۵۰۰ نفر، سالن همایش دوم به گنجایش ۵۰۰ نفر، سالن‌های جانبی، پارکینگ‌های اصلی و فرعی، فضاهای رفاهی و خدماتی، کلاس‌های آموزشی و  مجموعه پله‌های برقی و آسانسورها، از بخش های عمده پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز است.


دکتر نجفی مدت ۱۴ ماهه اجرای پروژه‌ را نقطه عطفی در شتاب پروژه‌های عمران شهری خواند و متذکر شد: تجربه پروژه‌های عمرانی در شهرهای مختلف کشور نشان می‌دهد اجرای پروژه‌ای با کیفیت و حجم عملیاتی مرکز همایش‌ها، به طور متوسط پنج‌سال و‌نیم به طول می‌انجامد؛ اما مرکز همایش‌های تبریز، علی‌رغم همزمانی با زمستان سال گذشته و شرایط دشوار فعالیت عمرانی در شهرک خاوران، ظرف ۱۴ ماه تکمیل شده است.

وی ادامه داد: این رکورد ارزشمند در حالی رقم خورده که پروژه، به طور مستمر، در معرض بازدید گروه‌های فنی و کارشناسی قرار داشته و کیفیت، استحکام و زیبایی آن، مورد تحسین و تائید متخصصان امر قرار گرفته‌است.

شهردار تبریز بهره‌گیری از مصالح بومی را ویژگی اقتصادی پروژه عنوان و خاطرنشان کرد: بخش‌های تجهیزاتی و مصالح پروژه، جز در مواردی که واحد تولید تجهیزات و مصالح موردنیاز، در استان نبوده‌است، عمدتاً از مصالح بومی صنعت ساخت‌وساز استان بهره گرفته شده است.

دکتر نجفی با بیان این‌که کیفیت هزینه‌کرد پروژه در بین طرح‌های مشابه، بی‌نظیر است، خاطرنشان کرد: تا کنون بدون ریالی از اعتبارات ملی و دولتی و صرفاً با تزریقات شهرداری تبریز،۶۰ میلیارد تومان صرف پروژه شده است.

وی اظهار داشت: مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز، به زودی در خدمت اعتلای فرهنگ و هنر استان و توسعه فرصت‌ میزبانی‌های ملی و بین‌المللی کلان‌شهر تبریز خواهد بود.

رونمایی از مرکزهمایش های بین المللی تبریز، ساعت ۲۰ سه شنبه ۲۴ مرداد در شهرک خاوران برگزار می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر