کد خبر: 866948
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
فرمانده سپاه عاشورا:
فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه در مقطع کنونی در نبرد نیمه سخت امنیتی، نبرد نرم و جنگ ترکیبی قرار داریم، گفت: باید برای رهبر انقلاب اسلامی تولید نیرو کنیم زیرا همه می‌دانیم که اقتدار یک مملکت از رهبری با صلابت، عادل و مجتهد ناشی می‌شود و خوشبختانه همه این خصوصیات در مقام معظم رهبری ما وجود دارد.
سردار غلام‌عسگر کریمیان صبح امروز در چهارمین همایش کشوری آزادگان موصل ۲ اظهار کرد: حیف است که این جمع دورهم بوده و از شهدای اردوگاه یاد نکنیم که هرسال بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

وی بابیان اینکه امروز بغض گلویم را گرفته و مدام خاطرات روزهای گذشته در ذهنم مرور می‌شود، افزود: ۱۶۶ شهید از اردوگاه موصل ۲ داریم و تعداد این شهدا در حال افزایش بوده و از این‌ رو باید قدر این روزها را بدانیم.

فرمانده سپاه عاشورا با تشکر از دست‌اندرکاران خانه آزادگان استان، دانشگاه تبریز، شهرداری تبریز، منطقه آزاد ارس و مسؤولان حفظ آثار و بنیاد امور ایثارگران، بیان کرد: برای برگزاری این مراسم به هر جا مراجعه کردیم با استقبال و آغوش باز روبرو شدیم.

وی با تأکید بر اینکه در مقطع کنونی در نبرد نیمه سخت امنیتی جنگ نرم و ترکیبی قرار داریم، گفت: باید برای رهبر انقلاب اسلامی تولید نیرو کنیم زیرا همه می‌دانیم که اقتدار یک مملکت از رهبری با صلابت، عادل و مجتهد ناشی می‌شود و خوشبختانه همه این خصوصیات در مقام معظم رهبری ما وجود دارد.

سردار کریمیان با اشاره به اینکه یکی از عوامل ایجاد اقتدار در بین مردم وحدت و انسجام است، افزود: ما گذشته خود، شهدا، امام شهدا و آرمان‌هایشان را هرگز فراموش نخواهیم کرد و همچنان با صدای بلند فریاد می‌زنیم که همیشه به آرمان‌های رهبر انقلاب پایدار بوده و خواهیم ماند.

وی با تأکید به اینکه اگر تقدیر بر این بود که در اردوگاه دشمن را به زانو دربیاوریم الآن نیز به همان مسلک پایبند هستیم، افزود: آرزوی تک‌تک ما مرگ با عزت و شهید شدن در راه اسلام است.

فرمانده سپاه عاشورا اذعان داشت: آزادگان پیام‌رسانان واقعی خون شهدا بوده و رسالت زینبی مکمل رسالت جهادی است که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در نبرد با دشمن و یزدیان داشتند.

وی بابیان اینکه آنهایی که شهید شده و رفته‌اند کار حسینی انجام داده و آنان که مانده‌اند باید زینب‌گونه عمل کنند، بیان کرد: اگر این‌گونه نباشد که در صف یزدیان قرار خواهیم گرفت و ما هیچ‌گاه در این صف قرار نگرفته و جان نیز می‌دهیم.

سردار کریمیان با تأکید به اینکه به‌واسطه صلابت آزادگان، شهدا و جانبازان عرصه به دشمن تنگ‌شده و نمی‌توانند قدرت‌نمایی کند، خاطرنشان کرد: اگر امروز شهید حججی را داریم که نماد صلابت شده، این در امتداد راه آزادگان بوده که گام در این راه برداشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شهید حججی حاصل صبر و استقامت آزادگان در شکنجه‌گاه‌های بعثی است به‌طوریکه یک فرد غیر ایرانی در جبهه مقاومت باروحیه انقلابی و جهادی به من گفته که من حاصل صدور جمهوری اسلامی هستم.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه امروز آزادگانی که پیام‌رسانان هشت سال دفاع مقدس بودند دور هم جمع شده‌اند تا تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب کنند، ادامه داد: ایران مفتخر به وجود فرماندهانی مانند مهدی باکری است که درس فراموش‌نشدنی و ابدی به همه رزمندگان داد و حتی در وصیت خود گفت که خدایا مرا پاکیزه بپذیر که برای تذهیب نفس و آزادی نیاز به توکل، وفاداری به انقلاب و آرمان‌های امام راحل داریم.

وی بیان داشت: شعار «هیهات من الذله» همیشه شعار راهبردی ما بوده و می‌گوید که هیچ‌گاه زیر بار پرچم یزیدیان نخواهیم رفت و البته آزادگان در شکنجه‌گاه‌ها این شعار را به‌صورت عملی ثابت کرده‌اند.

چهارمین همایش سراسری آزادگان موصل 2 با برگزاری مراسم مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی به مدت سه روز برگزار می‌شود.

سه همایش قبلی آزادگان موصل 2 در شهرهای مشهد، اهواز و اصفهان طی سال‌های 1387، 1390 و 1393 برگزار شده است.

اردوگاه موصل 2 که بیشتر اسرای ایرانی در بند آن را رزمندگان شرکت‌کننده در عملیات خیبر تشکیل می‌دادند، به نام اردوگاه خیبری‌ها شهرت یافت که در آن حدود 6 هزار اسیر ایرانی نگهداری می‌شد.

تجدید دیدار آزادگان، نشر فرهنگ ایثار و شهادت، تجدید میثاق با شهدا، گرامیداشت یاد شهدا و متوفیان آزاده، معرفی توانمندی‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آذربایجان‌شرقی و تجلیل از آزادگان هشت سال دفاع مقدس از اهداف اصلی این همایش سه روزه است.

بازدید از مراکز تاریخی و دیدنی تبریز، گشت یک روزه از منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس و برگزاری پنل‌های گفت‌وگو بین آزادگان از دیگر برنامه‌های جنبی همایش فوق است.

مجموع آزادگان آذربایجان‌شرقی یک‌هزار و 905 نفر است که از این تعداد 230 نفر دوران اسارت خود را در اردوگاه موصل 2 سپری کرده‌اند.

از مجموع 6 هزار آزاده اردوگاه موصل 2، تاکنون در سطح کشور 166 نفر به رحمت خدا رفته‌اند که از این تعداد هفت نفر متعلق به آذربایجان‌شرقی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر