کد خبر: 866898
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
پيشروي نيروهاي ارتش سوريه و مقاومت به سمت ديرالزور از محورهاي مختلف ادامه دارد؛ شهري كه ناظران معتقدند صحنه پاياني جنگ در آنجا رقم خواهد خورد و كار داعش در آنجا تمام خواهد شد.
نيروهاي مقاومت در ادامه پيشروي‌هاي خود در شرق سوريه موفق شدند شهر السخنه را به صورت كامل آزاد كنند. اين شهر در 60كيلومتري ديرالزور قرار دارد. ديرالزور در نزديكي مرز عراق واقع است و در طول سه سال گذشته بخشي از شهر تحت محاصره تروريست‌هاي داعش قرار داشت. گفته مي‌شود پس از شكست داعش در رقه و موصل اين گروه تروريستي آخرين پايگاه خود را ديرالزور انتخاب كرده است. در همين راستا، سرگئي شويگو، وزير دفاع روسيه اعلام كرد، ديرالزور يکي از نقاط اصلي سوريه است و آزادي آن، ميزان موفقيت در نبرد با داعش را روشن خواهد کرد. شويگو به آزادسازي شهر السخنه در شرق استان حمص اشاره کرد و آزادسازي آن را مقدمه‌اي بر آزادي شهر ديرالزور از دست داعش دانست. در همين حال محمد خضور، فرمانده نظامي منطقه شرقي سوريه تأکيد کرد: پس از السخنه، اين بار نوبت ديرالزور است که آزاد شود و محاصره آن از بين برود. خضور در گفت‌وگو با شبکه خبري الميادين اعلام کرد که آزادسازي السخنه دشوارترين مرحله بود و پس از آن عازم ديرالزور خواهيم شد تا آن را از دست تروريسم آزاد کنيم. اين فرمانده سوري در پايان تأکيد کرد به سوي ديرالزور در حرکت هستند تا آن را آزاد کنند و محاصره نظاميان حاضر در آن را به پايان برسانند.
   
دفتر معارضان در پاريس تعطيل مي‌شود
ائتلاف معارضان که تحت حمايت غرب و کشورهاي مرتجع منطقه قرار داشت، با دستور بستن «سفارتخانه» خود در پاريس مواجه شده که به درخواست رئيس‌جمهور فرانسه صورت گرفته است. درست زماني که مقامات فرانسه از ائتلاف معارضان سوري خواسته‌اند دفتر سفارتخانه خود را در پاريس ببندد، اعلام شده آنچه «دولت موقت» وابسته به ائتلاف ناميده مي‌شود، پرداخت حقوق کارمندان خود را متوقف کرده است. ناگفته پيداست، کشورهايي که در آغاز بحران سوريه حامي تروريست‌هاي معارض بودند، قصد دارند اين‌بار به طور نهايي، طومار ائتلاف معارضان را درهم بپيچند، خاصه اينکه در برهه کنوني شاهد تغيير شگرفي در سياست‌هاي ترکيه، عربستان و فرانسه در قبال بحران سوريه هستيم. از زماني که در سال 2016 ولاديمير پوتين و رجب طيب اردوغان، رؤساي جمهور روسيه و ترکيه با هم در شهر سن پترزبورگ ديدار کردند، نشانه‌هاي تغيير نگاه آنکارا به بحران سوريه هويدا شد. عربستان نيز اخيراً «نرمشي» از خود در قبال بحران سوريه نشان داد و در جريان آن عادل الجبير، وزير خارجه سعودي در جريان ديدار با سران هيئت عالي مذاکره‌کنندگان معارض از آنها خواست با مسئله ابقاي بشار اسد در قدرت کنار بيايند و ديدگاه خود را تغيير دهند. امانوئل ماکرون، رئيس‌جمهورجديد فرانسه هم شيوه جديدي در برخورد با بحران سوريه در پيش گرفته و پس از اينکه زمام قدرت را در اين کشور به دست گرفت، در پي تماس مجدد با دولت سوريه است. وي در واقع طرح سياسي ايجاد گروه تماس بر سر بحران سوريه را مطرح کرد که راه آن از مسکو و تهران مي‌گذرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار