کد خبر: 866882
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
دو برادر كه از شهرستان تربت جام با تقليد صداي زنانه، مرداني را در استان‌هاي تهران، فارس و خراسان فريب داده و ميليون‌ها تومان از آنها كلاهبرداري كرده‌اند، بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار ما،  چندي قبل مأموران پليس فتا در شهرستان تربت‌جام از مردي كه قرباني پرونده شده بود، تحقيق كردند. او گفت: در يكي از شبكه‌هاي اجتماعي با زن جواني آشنا شدم و بعد از رد و بدل كردن شماره تلفن باا او تماس گرفتم. او گفت كه زني تنها است، به خاطر همين پيشنهاد رابطه دادم كه قبول كرد. او شماره حسابي در اختيارم گذاشت و خواست كه 150 هزار تومان به حسابش واريز كنم و به نشاني‌كه در اختيارم گذاشت، مراجعه كنم كه قبول كردم. بعد از واريز كردن پول راهي آن خانه شدم، اما متوجه شدم كه آدرس اشتباه داده و مردان زيادي راهي آن خانه شده و براي صاحبخانه ايجاد مزاحمت مي‌كنند.
 
وقتي با شماره آن زن تماس گرفتم، ديگر به تماس‌هايم جواب نداد.
كارآگاهان پليس فتا بعد از تحقيق متوجه شدند كه افراد زيادي به اين شيوه در دام افراد فريبكار گرفتار شده‌اند، اما به خاطر حفظ آبرو ايجاد شكايت نكرده‌اند. ماجرا زماني شگفت‌انگيز شد كه معلوم شد كلاهبرداران دو مرد هستند كه با تقليد صداي زنانه، مردان را فريب داده و از آنها كلاهبرداري مي‌كنند. كارآگاهان پليس همچنين با رد‌يابي شماره حساب متوجه شدند كه صاحب حساب كودكي پنج‌ساله و فرزند يكي از دو متهم پرونده است. همچنين در تراكنش مالي حساب معلوم شد كه تاكنون 70 ميليون تومان به اين شيوه به اين حساب واريز شده‌است. كارآگاهان بعد از به دست آوردن مدارك كافي دو متهم را كه دو برادر 22 و 24 ساله بودند، در شهرهاي تربت‌جام و مشهد بازداشت كردند.
سرهنگ جواد جهانشيرى، رئيس پليس فتا استان خراسان‌رضوى گفت: دو متهم اعتراف كردند كه با ايجاد پروفايلى زنانه در يكى از شبكه‌هاى اجتماعى اقدام به شناسايى سوژه‌هاى خود از بين مردان كرده و با تقليد صداي زنانه ازآنها كلاهبرداري كرده‌اند. سرهنگ جهانشيرى ادامه داد: فعاليت دو متهم در استان‌هاي فارس، تهران، مشهد و تربت‌جام است، اما با توجه به روش كلاهبردارى و امتناع قربانيان از طرح شكايت احتمال مى‌رود رقم كلاهبردارى بيشتر باشد كه تحقيقات در جريان است.
 اين مقام انتظامى ياد‌آور شد: هرگونه سوء‌استفاده و فريب اذهان عمومى در فضاى سايبري جرم تلقى مى‌شود و كاربران فضاى سايبري نيز به خاطر داشته باشند، هويت افراد در فضاى سايبر پوشيده بوده و هرگز قابل اعتماد نيست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار