کد خبر: 866864
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
بازتاب‌هاي شهادت مظلومانه شهيد محسن حججي در بين اهالي ورزش
جامعه ورزش زنده نگه داشتن ياد شهدا و اداي دين به شهداي مدافع حرم را هرگز فراموش نخواهد.
شيوا نوروزي 
 
جامعه ورزش زنده نگه داشتن ياد شهدا و اداي دين به شهداي مدافع حرم را هرگز فراموش نخواهد. در روزهايي كه شهادت مظلومانه محسن حججي در سوريه بازتاب وسيعي در كشورمان داشته است، اهالي ورزش تلاش مي‌كنند تا ياد و خاطره شهدا به ويژه شهيد حججي را زنده نگه دارند؛ ديروز برخي مسئولان ورزشي در مراسم بزرگداشت او در زادگاهش حضور داشتند، يكي از تكواندوكاران مدالش را تقديم به اين شهيد والامقام كرد و برخي از ورزشكاران هم با انتشار پست‌هايي در شبكه‌هاي اجتماعي و مصاحبه با رسانه‌ها بر خودگذشتگي‌‌هاي مدافعان حرم تأكيد كردند.
 
شهيد محسن حججي در راه دفاع از حرم حضرت آل‌الله شربت شهادت را نوشيد كه انتشار عكس‌هاي باصلابت اين جوان ايراني به هنگام اسارت بازتاب وسيعي داشت. سهراب مرادي، قهرمان وزنه‌برداري ايران در المپيك افتخار مي‌كند، همشهري شهيد حججي است: «شهادت اين مرد بزرگ را به خانواده او تبريك مي‌گويم و به خودم مي‌بالم كه همشهري مانند او دارم كه از جان خودش مي‌گذرد تا ايران و ايراني در آرامش باشند. نه تنها اصفهاني‌ها بلكه يك ايران نشان افتخار به شهيد حججي مي‌دهند و او با چهره مصمم خود درس‌هاي زيادي به ما داد.‌» احمد محمدي، ملي‌پوش تكواندو كشورمان كه در مسابقات قهرماني جام رياست فدراسيون جهاني روي سكوي قهرماني رفته بود هم مدال طلايش را تقديم به شهيد محسن حججي كرد. كيميا عليزاده بانوي مدال‌آور تكواندو در المپيك هم نسبت به بزرگمردي اين شهيد واكنش نشان داد.
  
بامعرفت‌تر باشيم
قدم گذاشتن در راه شهدا آرزوي خيلي هاست؛ محمد انصاري، مدافع پرسپوليس يكي از جواناني است كه برافراشته نگه داشتن علم شهدا را فراموش نكرده و نمي‌كند. اين بازيكن بااخلاق درگفت‌وگو با «ميزان» با تأكيد براينكه با شهدا با معرفت‌تر باشيم اظهار داشت: «امثال شهيد حججي در كشور ما كم نيستند كه ما را سرافراز مي‌كنند. شهادت شهيد حججي اين مسئله را به ما گوشزد كرد كه در مورد شهدا با معرفت‌تر باشيم، مخصوصاً در مورد شهداي مظلوم مدافع حرم. شهداي مدافع حرم به خاطر امنيت كشور و دفاع از حرم مي‌جنگند و برخي اوقات در مورد آنها كم لطفي مي‌شود. بايد عينك‌مان را در مورد شهداي مدافع حرم عوض كنيم. اميدوارم راه امثال شهيد حججي ادامه داشته باشد، واقعاً مهم‌تر از خون اين شهيد راه آن است. ما بايد عَلَم شهدا را هميشه بالا نگه داريم. من هم سعي مي‌كنم راه شهيد حججي را ادامه بدهم و اجازه ندهم اين پرچم زمين بيافتد.‌» حميدرضا گرشاسبي، عضو هيئت مديره پرسپوليس نيز شهداي مدافع حرم را قهرمانان واقعي ناميد: «‌خيلي كوچك‌تر از آن هستيم كه درباره عظمت چنين مرداني صحبت كنيم و كار آنها آنقدر ارزشمند بوده كه وصف‌ناپذير است. اين شهدا پهلوانان و قهرمانان واقعي هستند كه در دوران جواني و درحالي‌كه تازه تشكيل زندگي خانوادگي داده‌اند خود را وقف مردم و وطن خويش مي‌كنند تا ما راحت و با آرامش و امنيت زندگي كنيم.»
   
وامدار شهدا هستيم
مراسم گراميداشت شهيد حججي روز گذشته در مسجد جامع شهر نجف‌آباد اصفهان با حضور خيل عظيم مردم و مسئولان برگزار شد. استقبال كم‌نظير آحاد جامعه، حمايت همه جانبه از آرمان‌هاي نظام اسلامي و تأكيد بر مبارزه با تروريست‌هاي داعشي از جمله موارد مهمي اين مراسم بود. كيومرث هاشمي، رئيس كميته ملي المپيك كه در مراسم يادبود شهيد حججي حضور داشت در گفت‌وگو با «جوان» از حال و هواي اين مراسم گفت: «نحوه شهادت شهيد حججي بازتاب وسيعي در بين مردم داشت. شهادت اين بزرگوار پيام‌هاي زيادي داشت. استمرار انقلاب را مديون شهدا هستيم و آن‌ها هميشه نقش مهمي را ايفا كرده‌اند.
 
شهادت محسن حججي دل همه را به درد آورد. وظيفه ما بود كه در اين مراسم حاضر باشيم، اما حضور در چنين مراسمي ثمراتش اول از همه براي خودمان است. تكريم از خانواده شهدا همواره يكي از تأكيدات مقام معظم رهبري است و ما هم افتخار مي‌كنيم در مجلس بزرگداشت يك شهيد شركت كنيم؛ چراكه شهيد زنده و شاهد همه چيز است. اميدوارم همه ما قدردان و رهرو شهدا باشيم. از ياد نبريم كه انقلاب و نظام اسلامي به سادگي به دست نيامده؛ هشت‌سال دفاع مقدس و پس از آن دفاع از حرم زينب‌(س). احترام به خانواده شهدا وظيفه تك تك ايراني هاست و بايد اين قول را بدهيم كه در هر مقام و مسئوليتي كه هستيم دفاع از ارزش‌ها را فراموش نكنيم.‌» رئيس كميته ملي المپيك شهدا را بهترين الگو براي ورزشكاران خواند: «شهدا الگوي ما هستند، براي همه از جمله براي ورزشكاران و قهرمانان. شهدا با رشادت‌هايشان امنيت جامعه را تضمين مي‌كنند. ورزشكاران ما به تبعيت از شهدا بايد راه آنها را ادامه دهند. همه ما وام‌دار شهدا هستيم.»
  
روحيه انقلابي فراموش نشود
سردار كاظم يزداني، رئيس سازمان ورزش بسيج نيز كه در مراسم بزرگداشت شهيد حججي حضور داشت در گفت‌وگو با «جوان» از جامعه ورزش خواست روحيه انقلابي را فراموش نكنند: «شهيد حججي يكي از ورزشكاران بااخلاق ايران در رشته كاراته و جامعه ورزش‌هاي رزمي كشور بود. حضور پرشور مردم در اين مراسم در حقيقت پاسخي بود به استكبار جهاني و نظام سلطه و همه كساني كه خيال مي‌كنند از طريق اردوگاه باطل مي‌توانند در مقابل حق قد علم كنند. همه حاضران با شور و حزني مثال زدني به دفاع از حرم زينب‌(س) لبيك گفتند. ايستادگي تا رسيدن به پيروزي پيام اصلي مردم بود، حتي اگر جوانان‌مان سر خود را دراين راه بدهند. نكته اساسي اين است كه بايد بيش از پيش به اخلاق، منش پهلواني و روحيه انقلابي توجه كنيم. هر ورزشكاري در هر جايگاهي بايد به اعتقاداتش پايبند باشد. پيام شهداي ورزشكار از جمله شهيد حججي به غير از كسب نتيجه، توجه به مسائل اعتقادي است. اميدواريم جامعه ورزش از اين مسئله درس بگيرد.»
  
نامت ماندگار شد
وحيد شمسايي آقاي گل فوتسال جهان در گفت‌وگو با «فارس» شهادت محسن حججي را مايه سربلندي ايران عنوان كرد: «‌محسن عزيز؛ با شهادت مظلومانه‌ات سر خود را دادي كه ما مردم ايران را سربلند و جاودانه كني و با شهادتت يك‌بار ديگر حادثه تاريخي كربلا را نه اين بار توسط يزيديان كافر، بلكه توسط تكفيري‌هاي داعشي اتفاق افتاد. شهادتت به خوبي مظلوميت سرور سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين را يك‌بار ديگر در ذهن تمام مسلمانان جهان اين واقعه فراموش نشدني را تكرار نمود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار