کد خبر: 866699
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
استراتژي غلط كمك به ساخت سالن‌هاي سينما
عضو كميسيون فرهنگي مجلس خواستار كمك دولت به ساخت سالن‌هاي سينمايي شده، اين در حالي است كه سينماهاي تك سالنه ديگر توجيه اقتصادي ندارند و در عوض ذائقه جامعه به استفاده از پرديس‌هاي سينمايي تمايل پيدا كرده است.
هادي عسگري
 
عضو كميسيون فرهنگي مجلس خواستار كمك دولت به ساخت سالن‌هاي سينمايي شده، اين در حالي است كه سينماهاي تك سالنه ديگر توجيه اقتصادي ندارند و در عوض ذائقه جامعه به استفاده از پرديس‌هاي سينمايي تمايل پيدا كرده است.
 اتخاذ استراتژي غلط در حمايت از سينما مي‌تواند آينده اقتصاد نيم بند و وابسته به دولت سينماي ايران را با مخاطره‌اي جدي روبه‌رو كند. توسعه زيرساخت‌هاي سينمايي با توجه به نياز‌هاي جامعه و آينده نگري مي‌تواند به حضور بيش از پيش بخش خصوصي در سرمايه‌گذاري در سينما منجر شود. نمود عيني آنچه در ذهن سرمايه گذاران بخش عمومي و خصوصي ديده مي‌شود اين است كه به جاي توسعه و ساخت سينماهاي يك تا دو سالنه، ساخت پرديس‌هاي سينمايي با كاركرد چندجانبه تجاري و فرهنگي مورد توجه قرار گيرد.
 
ساخت چند پرديس مجهز سينمايي در تهران و شهرهاي بزرگ كشور با سرمايه‌گذاري بخش غيردولتي، فرهنگ ساخت سينما را متحول كرده و ديگر كسي به دنبال ساخت سينما به معناي قديمي آن نيست. در اين شرايط پيشنهاد يكي از نمايندگان عضو كميسيون فرهنگي مجلس    تعجب آور است. احمد مازني كه شايد در بيان نظرش درباره ساخت سينما دچار اشتباه در بيان شده، خواستار كمك دولت براي ساخت سالن سينما شده است. وي در مصاحبه‌اي مي‌گويد: با توجه به اينكه ساخت سالن‌هاي سينمايي بسيار هزينه‌بردار است، بخش خصوصي رغبت چنداني براي ورود به آن نشان نمي‌دهد، به همين دليل دولت بايد تا زمان بهبود اوضاع اقتصادي، همچنان به ساخت سالن سينمايي بودجه اختصاص دهد يا آنكه با ارائه تسهيلات و امكانات ويژه‌اي به علاقه‌مندان مردمي، انگيزه آنها را براي سرمايه‌گذاري در كارهاي فرهنگي افزايش دهد. اين درخواست در حالي بيان مي‌شود كه مجيد مسچي، مديرعامل مؤسسه سينماشهر كه وظيفه تجهيز و توسعه سينما‌ها را بر عهده دارد، در اظهاراتي بيان داشته است: ما ديگر ساخت سالن سينما از سوی دولت نخواهيم داشت ولي بخش خصوصی نهضت سالن‌سازي را ادامه مي‌دهد. مسچي درباره تمايل بخش خصوصي به ساخت سينما مي‌گويد: چند سال پيش صاحبان سرمايه علاقه‌اي به تأسيس سينما در مجتمع‌هاي تجاري نداشتند ولي امروز به جايي رسيده‌ايم كه آنها خودشان درخواست مي‌دهند كه در مجتمع‌هاي شان سالن سينما باشد و معتقدند سينما به بخش تجاري هم رونق مي‌بخشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار