کد خبر: 866685
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
اختتاميه بيست‌و‌پنجمين جشنواره سراسري تئاتر سوره مزين به تقدير از چندتن از شهدا شد و در كنار آن خود برگزيدگان نيز جوايزشان را به شهدايي از جمله شهيد محسن حججي تقديم كردند.
  فرزين ماندگار
 اختتاميه بيست‌و‌پنجمين جشنواره سراسري تئاتر سوره مزين به تقدير از چندتن از شهدا شد و در كنار آن خود برگزيدگان نيز جوايزشان را به شهدايي از جمله شهيد محسن حججي تقديم كردند. اين مراسم با معرفي برگزيدگان بخش‌هاي تئاتر خياباني و صحنه‌اي و تجليل از شهيد محسن حججي به كار خود پايان داد.
مجري اين برنامه كوروش سليماني بود كه از ابتدا هم عامل خنده حضار براي اجرايش مي‌شد. وي از فرزند كوچكش و خاطراتي كه در جشنواره‌هاي گذشته داشته تعريف مي‌كرد.
همچنين در بخش گراميداشت شهيد احمد مقدم، برادر شهيد با مفتخر دانستن خود در تقدير از برادر در چنين مراسم باشكوهي گفت و از اهميت ندادن به تئاتر كشور گلايه كرد. وي افزود تا اينجاي كار دوستداران رشته تئاتر چراغ را روشن نگه داشته‌اند. وي با اشاره به تجربه تئاتري شهيد مقدم از كمبود امكانات در قم و دهه 60 سخن گفت كه گروه‌ها با هزينه شخصي فعال بودند و شهيد مدعي بوده تكايا بايد در هشت ماه تعطيلي به بهترين مكان براي كار تئاتر و مردمي كردن هنر بدل شود.
بخش پاياني اين مراسم نيز به تقدير و تجليل از تاجبخش فناييان اختصاص يافت كه از بانيان و پايه‌گذاران حوزه هنري در دهه 60 به حساب مي‌آيد.
يكي از نكات جالب اين مراسم سخنراني برخي از حضار از جمله بازيگر نوجوان مليكا البرزي بود كه با قد و قواره كوچك و با لباس مدرسه پشت تريبون قرار گرفت و خيلي ادبي صحبت كرد و براي همه تئاتري‌ها آرزوي جيب پر پول و كار خوب و سلامتي كرد.
خود حضار هم كه از هنرمندان شهرستان‌هاي مختلف بودند هر كدام با لباس‌هاي محلي خود و به گونه‌هاي مختلف حضور پيدا كردند. كوروش سليماني هم با لبخند به حضار گفت كه مجري سال آينده‌تان مشخص شد!
در زمان اعلام برگزيدگان رسول هنرمند يكي از برگزيدگان اين دوره از جشنواره جايزه خود را به فرزند شهيد حججي تقديم كرد.
فناييان پس از پخش كليپش پشت تريبون قرار گرفت و گفت كه خوشحال است اين مراسم با ياد شهيد حججي آغاز شده است و از كوروش زارعي تشكر كرد و گفت خوب است كه از قدرشناسي او هم ما قدرشناسي كنيم. وي بيان كرد كه آينده تئاتر را با شكوه، سالم و خوب به مدد استعدادهاي جوان و عشق و علاقه آنها مي‌بيند.
اما محمد معتضدي يكي از اجراكنندگان استندآپ كمدي خنداننده شو در خندوانه نيز به جمع مهمانان پيوست و يك استندآپ نيز با شوخي به اهالي تئاتر اجرا كرد. البته او گفت با عوامل پشت صحنه و جلوي صحنه نمي‌تواند شوخي كند و بنابراين آنچه مي‌ماند مردم تماشاگر هستند!
هيئت داوران اين جشنواره با اهداي لوح سپاس و جايزه نقدي حضور ارزشمند و تأثيرگذار هادي حوري را به عنوان نمايشنامه‌نويس در اين دوره از جشنواره ارج نهاد. لوح تقدير رتبه سوم نمايشنامه‌نويسي و جايزه نقدي نيز به طور مجزا به سيدمرتضي هاشم‌پور براي نمايش تراژدي پارك اتابك از آذربايجان شرقي و حميده وحيدي براي نمايش از پشت روزنه‌ها از قزوين و لوح تقدير رتبه دوم نمايشنامه‌نويسي و جايزه نقدي به مجيد كاظم زاده مژدهي براي نمايش بينايي از گيلان اهدا شد. تنديس جشنواره و ديپلم افتخار بهترين نمايشنامه‌نويسي و جايزه نقدي به كيوان صباغ براي نمايش اتاق هزار و 216 از خراسان رضوي، تعلق گرفت.
لوح تقدير رتبه سوم كارگرداني و جايزه نقدي به عمادالدين رجبلو براي نمايش دشمن خدا از گلستان تعلق گرفت و لوح تقدير رتبه دوم كارگرداني و جايزه نقدي به حسن سبحاني مينابي براي نمايش چادري براي نجيمه از هرمزگان اهدا شد. تنديس جشنواره و ديپلم افتخار بهترين كارگرداني و جايزه نقدي به حسام افروز براي نمايش قصه ظهر جمعه از يزد تعلق گرفت.
در بخش خياباني نيز لوح تقدير كارگرداني و جايزه نقدي به آرزو عليپور براي نمايش هفت پله تا آواز خورشيد از گيلان رسيد و تنديس جشنواره و ديپلم افتخار كارگرداني و جايزه نقدي به پژمان شاهوردي براي نمايش سياه وُردارو از لرستان تعلق گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار