کد خبر: 866586
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مدیرکل سابق فنی و حرفه‌ای سمنان خبر داد
مدیرکل سابق فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: متأسفانه کیفیت مدارک تحصیلی پایین آمده؛ اما طرح کارورزی در محیط واقعی کار آغاز شده است.
ابراهیم محمودی ضمن بیان اینکه متأسفانه کیفیت مدارک تحصیلی آرام‌آرام پایین آمده است، افزود: بعد از انقلاب اسلامی به موضوع آموزش و رشد تحصیلات در کشور توجه خاص و ویژ‌ه‌ای شد.
وی ادامه داد: در سال‌های اولیه، ورود به دانشگاه‌ها بسیار سخت بود و مدارک تحصیلی ارزش بسیار بالایی داشت؛ چراکه بار علمی فارغ‌التحصیلان بسیار مطلوب بود.
مدیرکل سابق فنی و حرفه‌ای استان سمنان تصریح کرد: در بخش فنی‌ و‌ حرفه‌ای و دیگر رشته‌های دانشگاهی شاهد آموزش‌های بسیار خوب و تأثیرگذار بودیم.
محمودی با اشاره به اینکه متأسفانه در حال حاضر مدرک‌گرایی در کشور نهادینه شده است، اظهار داشت: آموزش‌های عمیق دیگر وجود ندارد و فارغ‌التحصیلان از بار علمی خوبی برخوردار نیستند.
وی همچنین با بیان اینکه آموزش‌های مراکز فنی‌ و حرفه‌ای بین سطوح و تکمیلی به‌حساب‌ می‌آید، گفت: آموزش‌های تکمیلی در ۱۰۰ ساعت محقق نمی‌شود و به زمان بیشتری نیاز دارد.
مدیرکل سابق فنی و حرفه‌ای استان سمنان اظهار کرد: در این مراکز، آموزش‌ها به‌صورت استانداردهای آموزش‌های کوتاه‌مدت به کارآموزان ارائه می‌شود.
محمودی ادامه داد: ۷۵ درصد این آموزش‌ها به‌صورت عملی بوده و بخش کمتری از آن تئوری برگزار می‌شود.
وی گفت: ‌استانداردهای مشخص‌شده به‌عنوان یک مقطع تحصیلی به‌حساب نمی‌آید و تنها قسمتی از شایستگی شغلی را پرورش می‌دهد که در دانشگاه‌های علمی کاربردی این موضوع در حال بررسی است.
مدیرکل سابق فنی و حرفه‌ای استان سمنان افزود: طرح کارورزی در محیط واقعی کار نیز در استان سمنان شروع به کار کرده و صنوف و افراد بالای ۱۵ سال برای ثبت‌نام در این طرح به مراکز مشخص‌شده مراجعه کرده‌اند.
محمودی بیان کرد: واحدهای صنفی بعد از ثبت‌نام و تأیید صلاحیت آن‌ها توسط فنی‌ و حرفه‌ای مجوزهای لازم را دریافت کرده و می‌توانند کارآموز پذیرش کنند.
وی اظهار کرد: با تبلیغات انجام‌شده در استان سمنان در حال حاضر، ۲۳ واحد آموزنده در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار