ابراهیم محمودی ضمن بیان اینکه متأسفانه کیفیت مدارک تحصیلی آرامآرام پایین آمده است، افزود: بعد از انقلاب اسلامی به موضوع آموزش و رشد تحصیلات در کشور توجه خاص و ویژهای شد.
وی ادامه داد: در سالهای اولیه، ورود به دانشگاهها بسیار سخت بود و مدارک تحصیلی ارزش بسیار بالایی داشت؛ چراکه بار علمی فارغالتحصیلان بسیار مطلوب بود.
مدیرکل سابق فنی و حرفهای استان سمنان تصریح کرد: در بخش فنی و حرفهای و دیگر رشتههای دانشگاهی شاهد آموزشهای بسیار خوب و تأثیرگذار بودیم.
محمودی با اشاره به اینکه متأسفانه در حال حاضر مدرکگرایی در کشور نهادینه شده است، اظهار داشت: آموزشهای عمیق دیگر وجود ندارد و فارغالتحصیلان از بار علمی خوبی برخوردار نیستند.
وی همچنین با بیان اینکه آموزشهای مراکز فنی و حرفهای بین سطوح و تکمیلی بهحساب میآید، گفت: آموزشهای تکمیلی در ۱۰۰ ساعت محقق نمیشود و به زمان بیشتری نیاز دارد.
مدیرکل سابق فنی و حرفهای استان سمنان اظهار کرد: در این مراکز، آموزشها بهصورت استانداردهای آموزشهای کوتاهمدت به کارآموزان ارائه میشود.
محمودی ادامه داد: ۷۵ درصد این آموزشها بهصورت عملی بوده و بخش کمتری از آن تئوری برگزار میشود.
وی گفت: استانداردهای مشخصشده بهعنوان یک مقطع تحصیلی بهحساب نمیآید و تنها قسمتی از شایستگی شغلی را پرورش میدهد که در دانشگاههای علمی کاربردی این موضوع در حال بررسی است.
مدیرکل سابق فنی و حرفهای استان سمنان افزود: طرح کارورزی در محیط واقعی کار نیز در استان سمنان شروع به کار کرده و صنوف و افراد بالای ۱۵ سال برای ثبتنام در این طرح به مراکز مشخصشده مراجعه کردهاند.
محمودی بیان کرد: واحدهای صنفی بعد از ثبتنام و تأیید صلاحیت آنها توسط فنی و حرفهای مجوزهای لازم را دریافت کرده و میتوانند کارآموز پذیرش کنند.
وی اظهار کرد: با تبلیغات انجامشده در استان سمنان در حال حاضر، ۲۳ واحد آموزنده در این طرح ثبتنام کردهاند.