کد خبر: 866582
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: تنها راه رفع کمبود آب 250 لیتر در ثانیه در شاهرود انتقال آب از سرچشمه های قطری در استان گلستان به این شهرستان است.
محمد طاهری  افزود: برای اجرای این طرح مهم ملی تاکنون بیش از 40 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است اما به دلیل رویکردهای نامشخص اجرای این طرح متوقف شده است.
وی اظهار داشت: اجرای طرح لوله گذاری از چشمه قطری به شاهرود تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با اتخاذ تدابیر راهبردی امیدواریم اجرای این طرح در سال جاری ازسر گرفته شود.
طاهری تصریح کرد : انتقال آب از سد کالپوش به شاهرود یکی دیگر از اقداماتی است که می توان برای رفع کمبود آب در این شهرستان اقدام کرد.
طاهری ادامه داد : بحران کمبود آب در 90 درصد مناطق شهری استان سمنان وجود دارد و باید شرکت آب منطقه ای سمنان با اتخاذ راهبردهای منطقی و کاربردی برای رفع این چالش به صورت صد درصدی اقدام کند.
وی خاطرنشان کرد : 66 درصد آب آشامیدنی در مناطق شهری این استان از قنات ها، چشمه ها و آب های سطحی انجام می شود و اگر تنها یک قنات در سال خشک شود نگرانی قابل توجهی برای رفع کمبود آب در استان ایجاد می شود.
طاهری تصریح کرد : علاوه بر کمبود آب، شرکت آب و فاضلاب شهری استان با بحران فرسودگی شبکه های انتقال آب مواجه است و باید با تخصیص اعتبار لازم برای جلوگیری از هدر رفت آب اقدام کرد.
میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
  درصد آب آشامیدنی استان سمنان از چاه و 25 درصد از آب های سطحی و دیگر منابع تامین می شود 75  
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار