کد خبر: 866469
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
برای نخستین باردر کشور
به منظور اطلاع رسانی و حضور معلولین در برنامه های خبری ، برای نخستین بار در کشور ، پایگاه خبری این قشر جامعه با همکاری اداره بهزیستی در استان اصفهان راه اندازی می شود

به گزارش جوان ،طراح وعضو هیات موسس این پایگاه خبری در جلسه ی که با حضور  جمعی از روشن دلان ، ناشنوایان و معلولین جسمی حرکتی در محل سالن اجتماعات هفتم تیر بهزیستی استان اصفهان  برگزار شد  به اهداف این برنامه  پرداخت  واظهار داشت : کسانی که به هر دلیلی  دچار نقص جسمی شوند به عنوان معلول  شناخته می شوند وطبق آمار جهانی از جمعیت هر کشور حدودا ده درصد دچار معلولیت اند.

  منصور گلناری بیان نمود : اگر در کشورمان 80 میلیون جمعیت داشته باشیم ، حدود 8 میلیون معلول وجود دارد که به دلیل عدم توجه مسئولین وجامعه از برخی امکانات غالبا محرومند. هم چنین آگاهی بخشی به جامعه نسبت به این قشر ، از جمله اهداف این پایگاه است و ما سعی خواهیم کرد دیدگاه مسئولان و مردم نسبت به شرایط و تواناییهای معلولین در جامعه را تغییر دهیم.

وی افزود  :ما می خواهیم به کمک این قشر محروم جامعه ، بجای اینکه دیگران درباره معلولین بگویند، معلولین با حضور خودشان توانمندی های شان را به جامعه القاء کنند، یعنی می خواهیم ترحم را برداریم و با ایجاد یک پایگاه خبری دارای مجوز از وزارت ارشاد اسلامی به اخبار و برنامه های معلولین بپردازیم و با اطلاع رسانی جامعه را با این 10 درصد همراه کرده و آنان را به حقوق حقه خود برسانیم.

در ادامه جلسه اعضای حاضر ضمن بیان نقطه نظرات خود، نسبت به اجرائی شدن این طرح تاکید کردند ، همچنین برای پیشبرد امور یک شواری سیاستگذاری متشکل ازنمایندگان آسیب دیدگان نخاعی ، ناشنوایان و نابینایان تشکیل گردید تا نسبت به برنامه ریزی اهداف کلان و تعیین خط مشی این پایگاه خبری اقدام کنند.

شایان ذکر است ،اعضای حاضر در این نشست، طی دو سال گذشته تحت آموزش در حوزه روزنامه نگاری قرار داشته و بعضا به صورت مجزا در عرصه مطبوعات و رسانه های مجازی فعالیت می کنند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار