کد خبر: 866405
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
استاندار اردبیل خبر داد
استاندار اردبیل گفت: در چهار سال دولت یازدهم در استان اردبیل بیش از 500 روستا گازرسانی شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای اداری استان اردبیل با اشاره به دوره گذر از دولت یازدهم به دولت دوازدهم بیان کرد: دوره جدید فعالیت دولت آغاز شده و بعد از مشارکت 40 میلیونی ایرانی‌ها در انتخابات اردیبهشت که با رای 24 میلیونی مجددا روحانی را انتخاب کردند و طی مراحل تنفید و تحلیف که با عظمت تمام و با حضور مقامات عالی رتبه جهانی برگزار شد ما شاهد ایجاد یک فضای مناسب در مسیر توسعه و پیشرفت هستیم.

وی با بیان اینکه در این دوره گذر باید به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کنیم: وظیفه شرعی ما انجام وظیفه و رسالت مهم و خطیر خدمت‌رسانی به مردم است که باید با ایجاد امیدواری در جامعه و رفع مشکلات در این راستا بیشتر تلاش کرد.

استاندار اردبیل یادآور شد: ما باید در سپاسگذاری از این نعمت مسئولیت، خدمت به مردم را در اولویت قرار دهیم و در این بین کارهای خوبی در چهار سال گذشته انجام شده که انتظار می‌رود با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه مطبوعات محلی این عملکرد به گوش مردم برسد.

خدابخش یادآور شد: استان اردبیل یک استان پیش‌رو و بی‌نظیر در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی بوده به طوری که ما بیش از یک میلیارد دلار در حوزه آب و خاک و همچنین 350 میلیون دلار در تکمیل نیروگاه سبلان از این ظرفیت استفاده کردیم.

وی بیان کرد: به رغم محدودیت منابع مالی دولت 19 دستگاه آمبولانس هر کدام به ارزش 850 میلیون تومان به استان واگذار شد و در کنار آن شاهد استقرار هلی‌کوپتر در این استان بودیم.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه قبل از دولت یازدهم تنها 400 روستای استان اردبیل گازدار شده بود،‌ادامه داد: در این چهار سال 500 روستا از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

خدابخش به اولویت توسعه استان بر مبنای گردشگری اشاره کرد و گفت: در این چهار ماه اخیر 700 نفر از اروپا به استان اردبیل سفر کردند و این غیر از هزار نفری است که روزانه از کشور آذربایجان به استان اردبیل سفر کرده  از مناطق مختلف آن دیدن می‌کنند.

وی به مغفول ماندن گردشگری زمستانی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: ما انتظار داریم در کنار میزبانی رویدادهای مختلف آسیایی و جهانی ورزش و جوانان اهتمام جدی به توسعه ورزش زمستانی داشته باشد تا ما بتوانیم در این زمینه نیز اقدامات خوبی را انجام دهیم.

استاندار اردبیل از احداث هتل پنج‌ستاره در سرعین خبر داد و افزود: پیمانکاران استان به صورت کنسرسیون می‌توانند در احداث این پروژه‌ها ورود پیدا کرده و با توجه به پایین بودن رتبه ، رتبه اجرایی خود را ارتقا داده و در اجرای این پروژه‌ها سهیم باشند.

خدابخش به پرداخت 16 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره در مناطق محروم استان اشاره کرد و گفت: با پرداخت این تسهیلات برای 208 نفر زمینه اشتغال ایجاد شده است.

وی تقویت تورگردان‌ها و تکمیل زنجیره صنعت گردشگری را در استان اردبیل بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: مشکل ما در حوزه صنعت این است که به مشاوران اجرایی و سرمایه‌گذاری و همچنین انتخاب حسابداران اعتقادی نداریم در حالی که مسئله مکان‌یابی و تهیه توجیه اقتصادی، مالی و فنی و مسائل حسابرسی تخصصی است که امروز باید صنعتگران و فعالان بخش خصوصی به آنها توجه کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در این دوره گذر نباید مدیران ما وارد مشائل حاشیه‌ای شده بلکه باید به کارهای موثر و اثربخش اقدام کنند، گفت: ما خوشحال هستیم که استان اردبیل در همه حوزه‌ها روند روبه جلویی را در پیش گرفته به طوری که در پهنه‌های معدنی خبرهای خوشی را به مردم استان اعلام خواهیم کرد و امیدواریم با توجیه اقتصادی در این بخش زمینه اشتغال و فرآوری محصولات معدنی به شایستگی فراهم آید.

خدابخش با قدردانی از مشارکت اهالی استان اردبیل در ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف گفت: امیدواریم در کنار مردم دستگاه‌های اجرایی نیز در این حوزه ورود پیدا کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر