کد خبر: 866387
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
دبیر چهارمین همایش ملی آزادگان موصل ۲:
دبیر چهارمین همایش ملی آزادگان موصل ۲ گفت: اهمیت خبرنگاری را می‌توان از دوران اسارت متوجه شد که یکی از تشکل‌ها در داخل اردوگاه و زندان‌های عراق، تشکل خبرنگاران بود و اکثر افرادی که شکنجه می‌شدند نیز از قشر خبرنگاران بودند.
ابوالفضل هادی در جمع خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: اهمیت خبرنگاری را می‌توان از دوران اسارت متوجه شد که یکی از تشکل‌ها در داخل اردوگاه و زندان‌های عراق، تشکل خبرنگاران بود و اکثر افرادی که شکنجه می‌شدند نیز از  قشر خبرنگاران بودند.

وی با بیان اینکه در دوران اسارت از همه مسائل جهان و منطقه با خبر بودیم و با تشکل خبرنگاران یک سازمان قوی و ارزیاب تشکیل داده بودیم، اضافه کرد: افراد حاضر در این تشکل اطلاعات سیاسی و تحلیلی زیادی داشتند و تمام موضوعات داخل و خارج کشور را مورد ارزیابی قرار داده بودند.

دبیر چهارمین همایش ملی آزادگان موصل ۲ با اشاره به اینکه خبرنگاران در دوران اسارت هفته‌ای یک بار اطلاعات را در اختیار گروه می‌گذاشتند تا همه از اوضاع و احوال روز دنیا با خبر شویم، ادامه داد: در آن روز مخصوص پخش اخبار، نگهبان‌های زیادی را به اردوگاه‌ها می‌آوردند.

وی اذعان داشت: در طول چندن سال اسارت هیچ خبری در منطقه و داخل و خارج کشور نبود که ما خبر نداشته باشیم که همه آنها زیر سایه تلاش خبرنگاران بود.

هادی تاکید کرد: اگر آن تحلیل‌، ارزیابی و اطلاع‌رسانی توسط خبرنگاران نبود، قطعاً با خدشه‌دار شدن افکار آزادگان روبه رو می‌شدیم.

وی با یادآوری اینکه شهر تبریز از ۲۱ تا ۲۵ مردادماه میزبان چهارمین همایش کشوری آزادگان موصل ۲ معروف به عملیات خیبر خواهد بود، گفت: دوره‌های قبلی همایش در مشهد، اهواز، اصفهان برگزار شده و تبریز میزبان چهارمین همایش خواهد بود.

آزاده اردوگاه موصل ۲ با اشاره به اینکه میزبان یک‌هزار و ۸۰۰ آزاده در تبریز خواهیم بود، اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای همایش یک‌هزار و ۶۲۱ نفر بوده که این میزان ثبت‌نام‌کننده در طی این چند دوره برگزاری همایش بی‌نظیر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: آزادگان قشر مظلوم ایثارگران هستند و در حال حاضر ۱۶۶ شهید از اسرا داریم و این در حال افزایش است زیرا از همایش قبلی تا همایش امسال ۷۷ نفر از آنها شهید شده‌اند.

هادی ابراز کرد: هدف اصلی از این همایش ترغیب دیدار آزادگان با یکدیگر بوده و حتی سالانه چند بار آزادگان بدون برگزاری هیچ همایشی در کنار یکدیگر جمع می‌شوند و خاطره‌گویی و دیدار دارند.

وی عنوان کرد: با ثبت‌نام یک‌هزار و ۶۲۱ آزاده در همایش و حضور ۱۶۶ نفر از خانواده شهدا و آزاده اردوگاه موصل ۲ در مجموع یک‌هزار و ۸۰۰ میهمان خواهیم داشت.

دبیر چهارمین همایش آزادگان اردوگاه موصل ۲ به برنامه‌های پیش‌بینی شده در روز همایش اشاره کرد و گفت: در برنامه اصلی همایش رونمایی تمبر و 2 کتاب نوشته شده توسط 2 آزاده استان که به سه زبان تالیف شده رونمایی خواهد شد همچنین سرود مخصوص آزادگان نیز در استان تهیه شده که در آن روز رونمایی خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر