کد خبر: 866223
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
معاون سفیر استرالیا در ایران:
معاون سفیر استرالیا در کشورمان گفت: بعد از برجام روابط ایران با استرالیا در سطح عالی گسترش یافته و شاهد بهبود روابط تجاری و بازرگانی دو کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، تیم پترسن در دیدار با مسئولان ارشد اتاق اردبیل و مدیران اقتصادی استان اردبیل در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: خوشحال هستم که برای اولین بار به استان سرسبز اردبیل سفر می کنم و موافق نظر شما در تقویت روابط تجاری فی مابین هستم.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته ایران شریک ممتاز تجاری استرالیا در خاورمیانه بود ولی در سال های اخیر به دلیل برخی تحریم ها روابط تجاری دو کشور کمرنگ شده بود که با انعقاد توافق برجام روابط دو کشور رو به بهبود گذاشته است.

معاون سفیر استرالیا در ایران با اشاره به تقویت مبادلات بانکی بین دو کشور و تسهیل کار تجار در امر داد و ستد بیان کرد: دولت استرالیا هرچند شرکت های خصوصی را نمی تواند مجبور به توسعه روابط تجاری با ایران کند ولی سعی دارد بانک ها و شرکت های گسترده در این حوزه را به تقویت روابط با ایران ترغیب و تشویق کند.

تیم پترسن ادامه داد: با توجه به حضور شرکت هایی نظیر توتال و ایرباس در عقد قرارداد با ایران برای توسعه تجاری شرکت های استرالیا نیز ترغیب و تشویق شده اند تا در این زمینه به توسعه تجاری با ایران بپردازند.

وی با استقبال از سفر یک هیئت عالی رتبه از اردبیل به استرالیا برای دیدار با تجار، بازرگانان و صنعتگران کشور استرالیا بیان داشت: به دنبال سفر این هیئت به صورت متقابل از کشور استرالیا نیز هیئت هایی به ایران و به ویژه اردبیل سفر می کنند تا شاهد توسعه روابط بین دو منطقه باشیم.

معاون سفیر استرالیا در ایران گفت: بنده در بازگشت به تهران سفیر استرالیا در ایران را به سفر به مقصد اردبیل دعوت کرده و از او می خواهم تا به اردبیل سرسبز با توانمندی کشاورزی و گردشگری بی نظیر سفر کند.

تیم پترسن آینده روابط دو کشور را از لحاظ کمی و کیفی رو به گسترش و بهبود ارزیابی کرد و اظهار داشت: در گذشته ایران در صادرات فرش و خشکبار به استرالیا و به شکل متقابل استرالیا نیز در صادرات گندم و گوشت قرمز به ایران فعال بوده و ما در شرایط کنونی توانمندی توسعه روابط با ایران در حوزه های نفت و گاز، معدن، مدیریت منابع آب و صادرات دانش فنی در بخش های کشاورزی و آموزشی داریم.

وی افزود: در سایه توسعه این روابط قطعا حضور هیئت هایی از دانشگاه ملبورن در تهران در باب توسعه آموزش های بخش کشاورزی می تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند که به یقین در این زمینه ها می تواند به بهبود شرایط آینده امیدوار بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر