کد خبر: 866210
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
معاون استاندار اردبیل خبر داد
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: ما از برخی مسیرهای توانمند در حوزه گردشگری نظیر مسیرهای گردشگری خلخال غفلت کردیم در حالی که سهم تولید ثروت ما از بخش گردشگری باید ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اقبال عباسی در مراسم گشایش نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: ما اگر بتوانیم به سه بخش صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان سرمایه‌های زیربنایی در این کشور توجه کنیم بیشتر از بخش کشاورزی و صنعت می‌توانیم به فکر اشتغال و تولید ثروت باشیم.

وی با بیان اینکه 800 میلیون دلار گردش مالی بخش گردشگری در دنیا است، گفت: در این بین ایران، چین و هندوستان قطب گردشگری در دنیا هستند که باید سهم بیشتری را از این ارقام تولید ثروت داشته باشند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل با بیان اینکه 256 رشته صنایع دستی می‌تواند زمینه اشتغال 2.5 میلیون نفر را فراهم کند، گفت: ایران جزو 10 کشور برتر در هر سه حوزه گردشگری، ‌میراث فرهنگی و صنایع دستی است اما فاصله ما در بیشتر کشور در بخش درآمدی در این حوزه بسیار بالا است.

عباسی گفت: ما حتی یک دهم ارزش از سرمایه این بخش سود و منفعت برنمی‌داریم و تنها تکیه ما بر فروش نفت است در حالی که اگر ایران آزاد، آباد و مرفع برای مردم می‌خواهیم باید به سمت توسعه صنعت گردشگری و جذب توریسم حرکت کنیم هر چند که استبکار جهانی در برخی از شرایط اجازه برخی اقدامات را به ما نداده است.

وی با بیان اینکه در بخش مدیران حاکمیتی و دولتی و همچنین متولیان سه حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی به همراه هنرمندان دیدگاه‌ها و افق توسعه مشخص و روشن شود، گفت: برخی محدودیت‌ها موجب گرفتاری است که امیدواریم این محدودیت‌ها به حداقل رسیده و امکان توسعه همه جانبه در بخش گردشگری برای کشورمان فراهم آید.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل با بیان اینکه سالانه حدود 10 میلیون گردشگر وارد استان اردبیل می‌شود که باید این رقم را ارتقا دهیم، گفت: ما هنوز نتوانستیم از مسیر ماسوله – خلخال گردشگرانی را وارد استان اردبیل کنیم در حالی که حداقل 20 درصد گردشگران این منطقه را اگر بتوانیم به استان اردبیل جذب کنیم سالانه بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر و به تعداد 300 هزار دستگاه ماشین وارد استان می‌شود که اگر دو شبانه‌روز در استان اقامت کنند 300 میلیون تومان که معادل اعتبارات عمرانی استان اردبیل است می‌توانیم درآمد داشته باشیم.

عباسی با یادآوری اینکه ما برخی حوزه‌های توانمند گردشگری را به حال خود رها کردیم در حالی که باید به این حوزه‌ها توجه جدی تری داشته باشیم، تصریح کرد: فلسفه اقتصاد مقاومتی آن است که ما بتوانیم در برابر تکانه‌های استکبار جهانی اقتصادمان را مقاوم کرده و با تکیه بر برخی ظرفیت‌ها بتوانیم به شرایط مطلوب‌تری دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با 120 غرفه در حوزه‌های مختلف ظرفیت خوبی برای معرفی توانمندی‌های استان فراهم کرده است، گفت: ما با سرمایه‌گذاری بیشتر در صنعت گردشگری و جذب سرمایه‌گذاران در شهرهای مختلف نظیر اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال و سرعین می‌توانیم به ارتقای صنعت گردشگری و حوزه‌های مرتبط با آن کمک کنیم.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل با بیان اینکه رویکرد مسؤولان استان اردبیل توجه به توسعه و توانمندی زیرساخت‌ها در این بخش است، افزود: امیدواریم با توجه به بخش درآمدی در بخش خدمات گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی بتوانیم در این اهداف و رویکردها موفق عمل کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر