کد خبر: 866164
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
حرف و حديث‌هاي پيرامون سلفي‌هاي نامتعارف تعدادي از نمايندگان مجلس با مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در پايان مراسم تحليف حسن روحاني همچنان ادامه دارد. روز گذشته و در اولين جلسه علني مجلس پس از آن اتفاق، در حالي كه همگان منتظر تذكري شديداللحن از سوي رياست مجلس نسبت به نمايندگان خاطي بودند، ناگاه سمت و سوي تذكرات جهتي ديگر يافت و رسانه‌ها متهم به اقدام عليه منفعت ملي شدند!
 
علي لاريجاني در همه سال‌هاي رياستش بر قوه مقننه نشان داده كه به شأن مجلس و احترام به خانه ملت حساس است و بارها به انتقاد از كساني پرداخته كه مطلبي خلاف شأن مجلس شوراي اسلامي گفته اند؛ شايد از سر آگاهي از اين حساسيت لاريجاني بود كه همه منتظر بودند برخورد او با اين نمايندگان را ببينند كه اينگونه نه فقط شأن مجلس را كه احترام كل كشور را در جمعي بين‌المللي خدشه دار كردند، اما لاريجاني آن عكس گرفتن‌ها را يك «سهل انگاري» دانست و بعد از انعكاس آنها گله كرد! لاريجاني در صحن علني مجلس گفت: «تصويربرداري چند نفر از نمايندگان با يكي از ميهمانان گرچه نوعي سهل‌انگاري بود، اما تبديل آن به يك موضوع اساسي و نديدن اثرات مهم اجلاس در امنيت ملي كشور درست انديشي نبوده و نگاه ملي در آن نهفته نيست.»
 
اين انتقاد در جلسه غيرعلني كه به منظور بررسي مراسم تحليف تشكيل شده بود، شكل صريح‌تري به خود گرفته و آنچنان كه عليرضا رحيمي، يكي از نمايندگان سلفي بگير مجلس نقل كرده، لاريجاني آنجا صراحتاً گفته كه «اقدام صدا و سيما در به حاشيه كشاندن مراسم تحليف، خلاف منفعت ملي كشور بود و تذكر خواهيم داد.» نقل است كسي رفت به پادشاه خبر داد كه از خزانه دزدي شده، اعدامش كردند كه چرا خبر بد داده است! حكايت اين روزهاي گلايه از خبرنگاران و رسانه‌ها هم همين است؛ خبر بد داده‌اند و بايد تذكر بگيرند، اما كسي انگار با عاملان آن خبر بد كاري ندارد! اگر قرار بود حواشي مراسم تحليف پوشش داده نشود، مي‌شد اصلاً خبرنگاري دعوت نشود يا مثلاً با پايان مراسم تحليف، اول از همه خبرنگاران را بيرون مي‌كرديد!
 
كاش در خبرهاي مربوط به اولين جلسه مجلس پس از آن حاشيه تحقيرآميز، مي‌شنيديم كه رئيس محترم مجلس پرونده نمايندگاني را كه موجب وهن ملي شده اند، به هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان فرستاده‌اند؛ كاش تذكر شديد او به هتك حرمت جايگاه نمايندگي مجلس شوراي اسلامي را مي‌شنيديم؛ كاش نگراني مجلس بابت تكرار چنين رفتارهايي را كه نشان خود كم بيني است، درك مي‌كرديم؛ اما انگار همه مقصر شده‌اند جز نمايندگان سلفي بگيري كه مي‌دانستند ده‌ها خبرنگار و عكاس در آن مراسم حضور دارند و مشغول مخابره خبر هستند و صرفاً براي تماشا نيامده اند! و جالب اينكه ساعت‌ها قبل از پرداختن صداوسيما به موضوع و در واقع از اولين دقايق پخش عكس ها، فضاي مجازي پر از اعتراض بود و در واقع تلويزيون منعكس‌كننده اين موج اعتراض مردمي بود، نه آنكه خود مستقلاً كاري كرده باشد. آيا به صدها كاربر فضاي مجازي هم مي‌خواهيد تذكر بدهيد؟
اين روزها ما بايد شاكي باشيم كه نمايندگاني از مجلس، روز اقتدار و عزت ملي را با بي فكري شان به روز تحقير تبديل كردند؛ چه شده كه آنها شاكي شده‌اند؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار