کد خبر: 866012
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
مدیر حوزه علمیه خراسان در بازدید از صدا و سیما خراسان رضوی پیشنهاد کرد:
مدیر حوزه علمیه خراسان در بازدید از صدا و سیما خراسان رضوی پیشنهاد کرد: ایجاد مدرسه یا حلقه معرفتی مشترک میان حوزه و رسانه ها عامل تامین محتوا و شیوه مناسب برای ارائه پیام ها و آموزه های دینی است.
آیت الله عاملی در نشست مشترک حوزه علمیه خراسان با مدیرکل و معاونان صدا و سیمای خراسان رضوی در اتاق جلسات این رسانه در آستانه روز خبرنگار با اشاره به منویات و فرمایش مقام معظم رهبری درباره پاسخگویی حوزه علمیه به جامعه، نظام و جهان، گفت: پاسخگویی حوزه انقلابی با ویژگی اندیشه و عمل ضرورت دارد که در همین راستا باید این نهاد به جامعه بیشتر از پیش شناسانده شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: باید فعالیت های انبوهی که در بخش مذهبی و پاسخگویی به جامعه انجام می شود، اطلاع رسانی شود.

وی به فعالیت های بسیار انبوه و مطلوب در حوزه دین در مرکز صدا و سیمای خراسان رضوی اشاره و ابراز کرد: برای اینکه دین جایگاه خود را به صورت یک نظام همه جانبه در اجتماع تقویت کند، چند مولفه تاثیرگذار باید مورد توجه باشد.

آیت الله عاملی افزود: تقسیم کردن مسائل به دینی و غیر دینی با نگاه به تاثیر و مسئولیت مستقیم و غیرمستقیم آن درست است اما به هر حال دین در همه امور زندگی حاضر است و یک نظم و نظام را پیشنهاد می کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر ادامه تعامل و انجام امور جاری رسانه ای، با ارائه پیشنهاد ایجاد مدرسه یا حلقه معرفتی مشترک میان حوزه و رسانه ها، یادآور شد: این اقدام می تواند علاوه بر اولویت بندی مسائل، محتوا و شکل و شیوه مناسب برای ارائه پیام های دینی به جامعه را تامین کند و کاری سازمانی و نظام یافته ای ارائه دهد.

وی با بیان اینکه مدیریت این حلقه معرفتی با ویژگی های عالم، فاضل، انقلابی، بصیر، مدیر و مدیر نیاز دارد، نظام سازی را امری مهم دانست و گفت: نظام سازی یعنی کارها به صورت پراکنده انجام نشود و به طور جمعی و با همکاری یکدیگر فعالیت کنیم که در واقع عمل به آیه وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا (آل عمران/103) است.

وی با بیان اینکه بزرگترین عرصه اعتصام و چنگ زدن به ریسمان الهی در زمینه دین، فرهنگ و اندیشه است، عیارسنجی جامع و کامل، اولویت بندی، مشخص شدن رویکرد و هدف و شکل مناسب را نتیجه کار مشترک عنوان کرد.

آیت الله عاملی با اشاره به اینکه تربیت و معرفی کارشناسان مورد نظر برای رسانه ملی با نظام سازی انجام می شود، این امر را گامی نو دانست که می تواند با همکاری حوزه علمیه و رسانه ها به ویژه صدا و سیما از استان خراسان رضوی آغاز شود.

 

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی هم در این جلسه با اشاره به تلاش جدی حوزه برای تحقق منویات مقام معظم رهبری به ویژه بعد از حکم ایشان، ابراز امیدواری کرد این کانون مهم شیعه در حوزه های نظری و عملی، روز به روز پویاتر شود.

محسن نصرپور با بیان اینکه جایگاه روحانیت با دین گره خورده و معتقدیم باید در همه حوزه ها حضور داشته باشند، گفت: وجود روحانیت آگاه، به روز و شایسته در ارتقای کیفی برنامه های رسانه می تواند موثر باشد و از سوی دیگر در صورت عملکرد خوب رسانه جایگاه روحانیت تقویت می یابد.

وی با اشاره به اینکه تقویت جایگاه روحانیت و افزایش اعتماد به رسانه رسالتی دو سویه است، ابراز کرد: باید این شان را در همه امور حفظ و تقویت کرد و رسانه ملی و استانی ماموریت دارد روحانیت و حوزه های علمیه را در جایگاه ارشادی و معنوی خود به جامعه نشان دهد.

نصرپور به انتخاب کارشناسانی برجسته و فاضل با کمک و مشاوره حوزه علمیه برای رسانه اشاره کرد و آشنایی به مسائل روز و حساسیت ها و امور اجتماعی جامعه را برای این کارشناسان مهم خواند.

وی از حوزه علمیه خراسان خواست نسبت به عرصه های اخلاقی، اعتقادی، خانواده، جوان، سیاسی و ... به صورت تخصصی در رسانه استانی حضور یابد.

نصرپور با تاکید بر اهمیت توجه به سبک زندگی، حوزه نظریه پرداز ی دینی، قرآن در سطوح گوناگون، جریان شناسی ضد دین، الگوی های دینی، هدایت به سایر ظرفیت های دینی و... را خواستار شد.

وی چهار محور دین، اخلاق، امید و آگاهی را ماموریتی مهم خواند و گفت: معاد، آموزش نماز و تاثیر آن، تقلید و بیان ضرورت عمل و دستیابی به احکام شرعی، پاسخ به احکام شرعی و عفاف و حجاب از جمله مواردی است که حوزه علمیه می تواند به رسانه کمک کند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی ابراز کرد: طبق دریافت آماری درباره اعتقاد به محبت اهل بیت(ع) و باور دینی بیشتر جوانان نسبت به این امر اهتمام و ارادت دارند.

 

وی از حوزه علمیه خراسان خواست تا نسبت به فعالیت هایی که در واقع منویات مقام معظم رهبری بوده و عملیاتی شده است، رسانه ای شود تا عموم مردم از آن آگاه شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار