کد خبر: 865801
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان:
ورزش همگانی باید در دسترس عموم شهروندان قرار گیرد و مسئولان باید زمینه اشتغال تحصیلکردگان تربیت‌بدنی و علاقه‌مندان به این رشته را فراهم کنند.

به گزارش جوان ، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان در نشست تخصصی «ورزش شهروندی فرصتی برای کسب و کار» در دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: ورزش پدیده‌ای مُولد است که از درون آن تدبیر، تحرک، اخلاق، افتخار، سلامتی، اعتبار، هیجان، نشاط، سرگرمی، تفریح، اشتغال، درآمد، سرمایه، کالا و صدها محصول و خدمات دیگر می‌جوشد که هر یک به تنهایی می‌تواند نقش مؤثری را در رفاه و آسایش ملت‌ها ایفا کند.

علی قاسمی گفت : اطلاق صنعت به ورزش مثل سایر فعالیت‌ها همچون سینما، گردشگری، نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها نشان می‌دهد که قدرت معنوی موجود در ورزش برای سامان دادن به آرامش و رفاه ملت‌ها در جامعه جهانی امروز و اقتصاد کشورها تعیین کننده شده است.

وی با اشاره به روند کند ورزش همگانی در کشور بیان نمود : در میان حوزه‌های مختلف ورزش، در کشور ما آن‌طور که باید و شاید به ورزش همگانی پرداخته نشده است. آمار چاقی‌، بیماری‌های قلبی- عروقی و ریوی، آلودگی‌ هوا و محیط زیست در شهرهای بزرگ، افسردگی و بیماری‌های روحی- روانی حاکی از عدم توسعه ورزش در جامعه شهری است و ورزش هم مانند نان خوردن باید در بتن زندگی باشد.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان افزود: نقش شهرداری‌ها به عنوان متولیان اصلی ورزش شهروندی در کنار سایر نهادها و دستگاه ها به ویژه بسیج در رشد ورزش همگانی و توسعه سلامتی و نشاط در اقتصاد کشور بسیار مهم و کارگشا است.

وی عنوان کرد: مخاطبان شهرداری‌ها کلیه شهروندان با نیازها و سلایق متفاوت هستند. در ورزش همگانی محور مشترک گرایش‌ عموم مردم است که با انگیزه‌های تفریح و سرگرمی، تربیت‌بدنی و سلامتی جسم و روح و آماده کردن و سرمایه‌گذاری روی خدمات و تولیدات ورزشی است.

قاسمی خاطرنشان کرد: ورزش وسیله‌ای برای از میان بردن تفاوت بین انسان‌ها به ویژه ثروتمندان و فقرا تبدیل شده است. با توجه به اینکه ورزش همگانی باید قابلیت دسترسی برای تمام گروه‌های سنی، جنسی، نژادی و طبقاتی را داشته باشد نوعی دموکراسی در ورزش محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان گفت: در واقع ورزش یکی از حقوق اجتماعی محرز برای شهرواندان است که به عنوان خدمتی اجتماعی بهداشتی در استاندارهای زندگی و جوامع برای انسان‌ها مطرح می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر دولتمردان و سیاستگذاران بخواهند سلامت جسمی و روانی شهروندان خود را تأمین کنند لازم است به ورزش به عنوان ابزاری مهم توجه جدی داشته باشند.

قاسمی اذعان کرد: معمولاً دانشجویان و تحصیلکردگان تربیت‌بدنی آینده‌ای را برای مسیر شغلی خود متصور نیستند و به دنبال این هستند که سازمان‌های مختلف آگهی استخدام بزنند و ماه‌ها فرآیند پرپیچ و خم گزینش‌ها را طی کنند و یا تلاش کنند با ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر برای تدریس در دانشگاه‌ها اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان گفت: دنیای امروز  دنیای نوآوری و خلاقیت است و ما مسئولان شهری و جامعه دانشگاهی و ورزشی در کنار یکدیگر جمع شده‌ایم تا با تبادل تجربیات و به اشتراک گذاری دانش و راه‌کارهای نوین در زمینه اشتغال‌زایی تحصیلکردگان تربیت‌بدنی، مربیان و علاقه‌مندان به حوزه ورزش متناسب با نیازهای جامعه تلاش کنیم.

وی افزود: ورزش باید با عنوان یکی از ابعاد توسعه اشتغال فرهنگی در سطح محلی و ملی در نظر گرفته شود و بنابراین وجود یک فراتکنیک در زمینه برنامه‌ریزی در ورزش مانند دیگر زمینه‌های سیاستگذاری اعم از آموزش بهداشت و سلامت، خدمات اجتماعی، برنامه‌ریزی شهری و کشوری، حفظ محیط زیست، هنر و اوقات فراغت باید درنظر گرفته شود.

قاسمی عنوان کرد: میزان مشارکت جامعه در ورزش همگانی به عوامل مختلفی مانند امکانات و تسهیلات بستگی دارد از این رو لازم است در برنامه‌ریزی‌های جامع به ایجاد امکانات برای برآوردن نیازهای محلی و منطقه‌ای توجه جدی شود.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان گفت: حمایت از ترویج و توسعه ورزش‌های سازمان‌یافته فعلی و همگانی نمودن ورزش‌های نوین مانند بازی‌های الکترونیکی و سایر ورزش‌های جدید، حمایت از تفکر الگوبرداری از جوامع موفق و پیشرفته در ورزش همگانی و شهروندی و بومی‌سازی آن‌ها، همکاری با نهادها در گسترش ورزش، ارائه خدمات کاربردی به تمام اعضای جامعه بر اساس نیازهای گروه هدف باید توسط دولت‌ها دنبال شود.

وی در پایان ابراز نمود : رضایت از زندگی تنها به مسائل اقتصادی محدود نمی‌شود. یعنی این تصور که تنها دستاوردهای اقتصادی منجر به خشنودی افراد در زندگیشان می‌شود، درست نیست. در حالی که امروزه رشد اقتصادی جوامع و افراد لزوماً به بالا رفتن رضایت آن‌ها از زندگی شخصیشان منجر نشده است، توجه ویژه به تمام ابعاد سلامتی به ویژه ابعاد اجتماعی و معنوی آن که حقیقتاً در کشور ما مظلوم و محروم واقع شده است و تأثیرات اثبات شده آن بر جامعه در ارتقای کیفیت زندگی افراد یکی از وظایف مدیریت شهری و جامعه دانشگاهی است.   

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار