کد خبر: 865796
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
رييس جهاد دانشگاهي واحد صنعتي استان اصفهان:
با ورود به فعالیت‌ها و تجهیزات کنترلی با همکاری دانشگاه صنعتی به صورت مشترک هستیم که این طرح قبلا تنها متعلق به آمریکا، شوروی و چین بود که هرگز تجاری سازی نشده بود و اجازه تولید آن به کشورهای دیگر داده نمی‌شد

به گزارش خبرنگار جوان، رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی در دانشگاه اصفهان  درجمع اصحاب رسانه  به مناسبت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی ،اظهار کرد: جهاد دانشگاهی واحد صنعتی در 4 حوزه برق، ژئوشیمی، کشاورزی و مهندسی شیمی فعالیت می‌کند. این نهاد 8 پروژه خاتمه یافته، 8 پروژه در حال اجرا وتعدادی پروژه در حال پیش بردی دارد.

مرتضی تیموری ادامه داد: با ورود به فعالیت‌های تجهیزات کنترلی طرحی را با همکاری دانشگاه صنعتی به صورت مشترک انجام داده است که اگر چه از نام بردن این طرح به خاطر مسائل امنیتی معذور هستیم اما این طرح قبلا تنها متعلق به آمریکا، شوروی و چین بود که هرگز تجاری سازی نشده بود و اجازه تولید آن به کشورهای دیگر داده نمی‌شد.

رئیس جهاد دانشگاهي واحد صنعتی گفت: این واحد 5 پروژه‌های مطالعاتی آب انجام داده است. همچنین در روش جدید با عنوان استفاده از امید ریاضی در اکتشاف تفضیلی معدنی توانسته‌ایم نشانه‌های کاذب و واقعی معادن را تفکیک کنیم و هزینه‌های حفاری اولیه را تا اندازه بسیاری کاهش دهیم.

تیموری بیان کرد: پروژه‌هایی با همکاری وزارت دفاع همچون ساخت دستگاه اندازه گیری دقت و پراکندگی شلیک گلوله، طراحی و استقرار نظام مدیریت دانش، طراحی الگوریتم تولید مدل پتانسیل معدنی چوپانان، بررسی امکان تولید کاغذ سنگی از بازمانده‌های معادن سنگ استان، ارزیابی شاخص‌های پیامدی اصفهان 1400، دستگاه سرعت سنج مغناطیسی دوشکا و سوپرجاذب‌های مورد استفاده در کشاورزی از اهم پروژه‌های در حال انجام جهاد دانشگاهي واحد صنعتی است.

رييس جهاد دانشگاهي واحد صنعتی اظهار کرد: در حوزه آب به عنوان یک مشکل جهانی به خصوص در ایران سه سال است که کمیته آب جهاد دانشگاهي تشکیل شده است و مطالعه بر روی آب‌های ژرف زیرزمینی به جهاد دانشگاهي واحد صنعتی سپرده شده است. مطالعات اولیه حاکی از وضعیت خوب آب‌های ژرف استان دارد و امیدواریم با کمک مسئولان استانی و کشوری وارد مطالعات میدانی این موضوع نیز بشویم.

این مقام علمی دانشگاه با اشاره به احدث منطقه ویژه علوم فناوری استان گفت: جهاد دانشگاهي واحد صنعتی در این منطقه نقش آفرینی خوب و پررنگی خواهد داشت و همزمان با دانشگاه‌ها و دیگر مراکز تولید علم در مباحث هایتک تکنولوژی بالا وارد این منطقه ویژه شویم.

وی ادامه داد: همکاران ما در سال گذشته بیش از 24 مقاله علمی، پژوهشی،ISI به چاپ رساندند. در ادامه اقدامات پژوهشی این نهاد و از آنجایی که عضو کمیسیون مقابله با سرمازدگی محصولات کشاورزی هستیم با حمایت وزارت کشاورزی به زودی طرح مقابله با سرمازدگی محصولات را به روز رسانی خواهیم کرد.

رييس جهاد دانشگاهي واحد صنعتی گفت: به زودی خبرگزاری تخصصی علمی فرهنگ سینا پرس در اصفهان فعال خواهد شد و جهاد دانشگاهي واحد اصفهان علاوه بر خبرگزاری ایکنا و ایسنا به سومین خبرگزاری خود تجهیز خواهد شد.

تیموری گفت: ششمین دوره مسابقات قرآنی دانشجویان مسلمان نیز به زودی در اصفهان برگزار خواهد شد اولین دوره این مسابقات در سال 85 در اصفهان برگزار شد و امروز ششمین دوره آن در صورت رفع مشکل اقامت مهمانان خارجی در نیمه دوم مهرماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نخستین جشنواره فناوری‌های نوین شهری گفت: بزرگ‌ترین غرفه در این نمایشگاه متعلق به جهاد دانشگاهي واحد صنعتی است و 5 محصول که بعضا از شهرهای دیگر به اصفهان آورده شده‌اند در طول این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

رييس جهاد دانشگاهي واحد صنعتی ادامه داد: 18 واحد جهاد دانشگاهي سراسر کشور از آموزش‌های الکترونیک جهاد دانشگاهي واحد صنعتی بهره‌مند می‌شوند و این یکی از افتخارات ما است. همچنین پنجمین مرکز آموزشی این سازمان در خیابان سروش افتتاح شده است که استقبال خوبی نیز از آن شده است.

تیموری گفت: با اخذ مجوزهای لازم مرکز تامین و آموزش تخصصی نیروهای مورد نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در اصفهان احداث خواهد شد تا دانشجویان این رشته تحصیلات خود را تکمیل کنند و به بازار کار وارد شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار