کد خبر: 865453
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان :
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، گفت: در انتخاب شهرداران باید دقت شود، فرصت خطا و اشتباه نیست و مدیریت شهری باید بر اساس تجربه و تخصص انجام شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، گفت: در انتخاب شهرداران باید دقت شود، فرصت خطا و اشتباه نیست و مدیریت شهری باید بر اساس تجربه و تخصص انجام شود.

مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در نشست شهرداران استان مرکزی با معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور که در استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: نگاه جدید در بخش مدیریت شهری ضروری است و این موضوع در مجلس شورای اسلامی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مسائل جدی در بخش مدیریت شهری ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری هاست، عنوان کرد: لایحه ای که به دولت ارجاع داده شده این موضوع را مورد توجه قرار داده و دولت دوازدهم قول رسیدگی به این لایحه و ارجاع به مجلس شورای اسلامی را داده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از دغدغه های جدی در بخش شهری همین لایحه است که می تواند مقدمه تحول در این بخش باشد و بر اساس این لایحه اختیار بیشتری برای شهرداری ها محقق می شود.

وی مدیریت درآمد و هزینه را از جمله مهمترین مسائل شهرداری ها عنوان کرد و افزود: برخی از شهرداری های استان درآمدهای مناسبی داشته اند اما، متاسفانه از مدیریت صحیح این درامد برخوردار نبوده اند و به این دلیل درآمد کسب شده در حد انتظار مفید واقع نشده است، که این بخش باید تقویت شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موضوع دیگر در بخش درآمد و هزینه های شهرداری ها مربوط به منابع درآمدی است. قطعا نمی توان تنها به منبع مالیات بر ارزش افزوده برای تامین هزینه های شهرداری اکتفا کرد و باید از راهکارهای جدید که دیگر کشورها از آن استفاده کرده اند، بهره گرفت.

مقدسی در خصوص انتخاب شهرداران با توجه به نزدیک شدن شروع فعالیت شورای شهر دوره پنجم، افزود: تجربه چندین ساله شهرداران و مدیران باید مورد توجه قرار گرفته شود و از این تجارب در سمت های مناسب استفاده شود. استفاده از تجارب گذشته قطعا مناسب تر از شروع از نقطه صفر است.

وی تاکید کرد: در انتخاب شهرداران باید دقت شود، فرصت خطا و اشتباه نیست و مدیریت شهری باید بر اساس تجربه و تخصص انجام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار