کد خبر: 865435
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
امام‌جمعه موقت تهران از مسئولان و دولتمردان خواست كه در حل مشكلات اقتصادي و فرهنگي مردم همت كنند و تسليم خواسته‌هاي دشمن نشوند.
به گزارش تسنيم، آيت‌‌الله محمد امامي‌كاشاني خطيب نمازجمعه اين هفته تهران در خطبه‌‌ دوم با اشاره به اعزام زائران به مكه مكرمه جهت انجام مناسك حج، گفت: اميدواريم حجاجي كه عازم بيت‌الله‌الحرام هستند، همان‌طور كه رهبر انقلاب فرموده‌اند، حجي جامع و داراي خصوصياتي نظير عزت، امنيت و رفاه هم از نظر فردي و اخلاقي داشته باشند و همه حجاج به سلامت بروند و برگردند. وي با اشاره به بيانات و توصيه‌هاي رهبر معظم انقلاب به رئيس‌جمهور دولت دوازدهم در مراسم تنفيذ، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفيذ رئيس‌جمهور مطالب متنوع و بسيار با ارزشي را بيان فرمودند كه از جمله آنها اين است كه ايشان فرمودند مسئولان براي خدمت به مردم و كشور افتخار كنند.
امام‌جمعه موقت تهران تصريح كرد: امام راحل درياي متلاطم در كشور پيش از انقلاب را به حركت در آورد؛ ايران در آن زمان از نظر علمي، سياسي و فرهنگي يك كشور مُرده بود كه دشمن چنين كشوري را مي‌خواست.
 آيت‌الله امامي‌كاشاني اضافه كرد: اينها در زمان شاه ايراني داشتند كه مي‌گفتند امن است، اما سكوت گورستاني بود؛ نمي‌‌خواستند جو‌ان‌‌ها رشد كنند، اينها مي‌خواهند كشورها را زير پا بگذارند و فرهنگ‌شان را از بين ببرند كه امام(ره) چنين تحولي را با پيروزي انقلاب در كشور ايجاد كرد.
 وي با تأکيد بر اينكه مقام و رياست‌جمهوري در كشور افتخار است، افزود: اين فخر به اين جهت است كه كشور جمهوري اسلامي است و مردمي فداكار، بيدار، ايثارگر و شجاع دارد؛ ايران مردم با بصيرتي دارد كه فضا را نگاه مي‌كنند و با حماسه پاي صندوق‌هاي رأي مي‌آيند، در چنين كشوري كار كردن ثواب و ارزش دارد.
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي پيرامون اينكه به مسئولان فرمودند در حل مشكلات كشور به خدا توكل كنيد، گفت: ايران كشوري است كه اگر كسي مقامي دارد، بايد شكرگزار آن باشد؛ اين خيلي ارزش دارد، رهبري با سخنان‌شان سعي داشتند كه اين روح و نور در همه باشد و مسئولان با اين نور حركت كنند.
آيت‌الله‌ امامي‌كاشاني ضمن اينكه از مسئولان و دولتمردان خواست كه در حل مشكلات اقتصادي و فرهنگي همت كنند و تسليم خواسته‌هاي دشمن نشوند، اظهار داشت: اين مسئله مهمي است كه كشور را حفظ مي‌كند. وي در پايان خطبه‌هاي نمازجمعه اين هفته تهران خاطرنشان كرد: شهداي مدافع حرم و دفاع مقدس به مقامي رسيده‌اند كه بايد جايگاه آنها را درك كنيم و شكرگزار مسئوليتي باشيم كه در جمهوري اسلامي ايران به دست مي‌آوريم، ما بايد شكرگزار خدمت به مردم باشيم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار