کد خبر: 865082
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم از 14 تا 20 مرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده که صبح دیروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سخن می‌گفت در ادامه اظهار کرد: این مسابقات در دو بخش خواهران و برادران برگزار خواهد شد و خوشبختانه پیش از این نیز شاهد برگزاری موفقیت‌آمیز مرحله شهرستانی این مسابقات بودیم که در نتیجه 299 برادر و 319 خواهر به این مرحله راه پیدا کردند. 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: مرحله خواهران این مسابقات از 14 تا 16 مرداد  ماه برگزار خواهد شد و مرحله استانی برادران از 18 تا 20 مرداد ماه در مهدیه امام خامنه‌ای اداره کل اوقاف برگزار خواهد شد. 

 

احمدزاده خاطرنشان کرد: رشته‌های معارفی مثل تفسیر، حفظ مفاهیم و احادیت در سه پایگاه مجزا در مشهد، تربت حیدریه و سبزوار برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: نفرات اول مسابقات دستگاه‌ها در مسابقات کشوری به طور مستقیم به مرحله استانی ما راه پیدا می‌کنند و نیازی نیست که در مرحله شهرستانی شرکت کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی عنوان کرد: ما در سال گذشته به لحاظ تیمی بیشترین موفقیت را در مسابقات ملی به دست آوردیم و نفرات برتر ما توانستند درخشش خاصی در مسابقات ملی و حتی بین‌المللی داشتند به نحوی که نفر اول مسابقات قرآن مالزی نیز از برگزیدگان استانی ما بودند.

 

احمدزاده گفت: این مسابقات بهانه‌ای است برای ورود قرآن به متن جامعه و هدف از تمام این برنامه‌ها ترویج قرآن است و ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم پیام خدا را به گوش مردم برسانیم زیرا خدمت به قرآن جدای از تمام فعالیت‌های قرآنی است.

 

در ادامه این نشست معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی طی سخنانی عنوان کرد: ما امسال بنا نداریم که افتتاحیه بزرگی را برگزار کنیم و در عوض اختتامیه را با شکوه خاصی برگزار خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام جمال ایزدی با بیان اینکه اختتامیه نهایی برای ما ارزش بالایی دارد، گفت: این مراسم با حضور خواهران و برادران در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور شخصیت‌های ملی و مذهبی برگزار خواهد شد که اسامی آنان پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت افزود: برنامه‌های دهه کرامت سازمان اوقاف در 80 بقعه متبرکه استان برگزار شده است و 25 همایش تجلیل از امام‌زادگان استان را نیز در این ایام برگزار کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.

 

در ادامه نشست رئیس هیات داوران مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی طی سخنانی اظهار کرد: همه کارشناسان و صاحب‌نظران معتقدند که مسابقات استانی خراسان رضوی در حد مسابقات کشوری است و سطح بالایی دارد و به همین دلیل داوری آن نیز کاری سخت و دشوار است.

 

روغنی ادامه داد: ما برای برگزاری بهتر فرآیند داوری مسابقات تصمیم گرفتیم تا در هر بخش دو داور شامل یک داور استانی و یک داور ملی را به کار بگیریم تا داوری با دقت بیشتری انجام بپذیرد.

 

وی تصریح کرد: آیین‌نامه داوری مشکل خاصی ندارد و تغییری نکرده است و بنا شده که هر پنج سال یکبار مورد تجدیدنظر قرار بگیرد تا افراد بتوانند راحت‌تر با قوانین کنار بیایند.

 

دبیر هیات داوران مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حاشیه این مسابقات برنامه‌های مختلف علمی و فرهنگی در نظر گرفته شده است تا افراد بتوانند سطح علمی و معرفتی خود را بالا ببرند و از فرصت برگزاری مسابقات، نهایت استفاده را ببرند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار