کد خبر: 864868
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری استان مرکزی خبر داد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری استان مرکزی گفت: سه میلیون و 500 هزار دلار فرش دستباف امسال از این استان به خارج از کشور صادر شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری استان مرکزی گفت: سه میلیون و 500 هزار دلار فرش دستباف امسال از این استان به خارج از کشور صادر شد.

ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری استان مرکزی در حاشیه بازدید نمایشگاه و کارگاه تولید فرش دستباف در اراک افزود: عمده صادرات فرش دستباف استان مرکزی به کشورهای اروپایی، ژاپن، آلمان، ایتالیا، آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس انجام شده است.
وی ادامه داد: با توجه به تخصصی بودن حوزه صادرات فرش دستباف؛ فرش استان مرکزی در گمرکات خارج از استان اظهار می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری استان مرکزی نبود اعتبار لازم به منظور پوشش بیمه ای بافندگان فرش دستباف توسط سازمان تامین اجتماعی را یکی از تنگناهای فعالان این حوزه عنوان کرد و گفت: هم اینک 32 هزار بافنده فرش دستباف در استان مرکزی وجود دارد که تنها 12 هزار نفر آنان از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند می شوند.
افشون افزود: برای تامین تسهیلات مورد نیاز بافندگان فرش دستباف استان مرکزی قراردادی به مبلغ 10 میلیارد ریال مابین صندوق کارآفرینی امید استان و مرکز ملی فرش ایران منعقد شده که تا کنون پنج میلیارد ریال آن به فعالان این حوزه در استان پرداخت شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری استان مرکزی اظهار کرد: ثبت جهانی فرش دستباف ساروق در یونسکو در سال های اخیر و تنظیم سند توسعه فرش استان در سال 94 با حمایت استانداری از مهمترین اقدام های این استان برای توسعه تولید و صادرات فرش بوده است.
استان مرکزی با دارا بودن 32 هزار بافنده فرش دستباف از نظر تعداد بافندگان فرش جایگاه هفتم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار