کد خبر: 864860
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
رئیس بازرسی صنعت، معدن و تجارت ایلام
مهدی سریفی رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از برخورد جدی با گران فروشی میوه در بازار ایلام خبر داد.

وی اظهار داشت: روز گذشته طی اجرای گشت مشترک با حضور نمایندگان برخی دستگاه ها از جمله تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی، سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری، نیروی انتظامی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، از نحوه فعالیت غرفه های عرضه کننده میوه و تره بار در سطح شهر بازدید به عمل آمده و با واحدهای متخلف برخورد جدی شده است.

شریفی یاد آور شد: فلسفه ایجاد غرفه های فروش میوه و تره بار در برخی میادین و نقاط شهر، علاوه بر دسترسی آسان مردم برای تهیه میوه و صیفی جات، ایجاد فضای رقابتی بین فروشندگان این محصولات و کنترل راحت تر آنها نسبت به سایر واحد ها بوده است.

وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه دفاع از حقوق مصرف کنندگان، وظیفه سنگینی است که بر دوش ما قرار گرفته است، لذا از تمام توان خود برای استیفای این حقوق استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: صاحبان غرفه های فروش میوه، بر اساس قرار داد منعقده ملزم هستند اجناس خود را ۱۰درصد زیر قیمت بازار عرضه نمایند، هر چند برخی از آنها علاوه بر عدم اجرای این تعهد، اجناس خود را گران تر از سایر مراکز به فروش می رسانند.

شریفی تصریح کرد: در بازدیدها و بازرسی های بعمل آمده از همه واحدهای صنفی به خصوص میوه فروشی ها اولین نگاه بازرسان به مقوله درج قیمت روی اجناس است، تا جایی که عدم اجرای این مهم نشان دهنده گرانفروشی یا کم فروشی آن واحد است.

وی از همه شهروندان خواست تخلفات گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، قاچاق کالا و تقلب واحدهای صنفی و ... را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند تا در اسرع وقت به تخلف آنها رسیدگی شود.

 

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر