کد خبر: 864686
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
امام جمعه اردبیل:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: شان یک معلم و آموزگار به حدی در جامعه بالا است که اگر در چینش یک کشور معلم جایگاه واقعی را پیدا کند آغاز انحطاط و زوال آن حاکمیت و حکومت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگارجوان انلاین از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی در مراسم نکوداشت آیت‌الله مشگینی در اردبیل اظهار کرد: آیت‌الله مشگینی به چنین مجالس و محافلی احتیاج ندارد بلکه ما نیازمند این مجالس هستیم تا الگوهای شخصیتی نظیر آیت‌الله مشگینی را به نسل‌های آینده معرفی کنیم.

وی گفت: در تاریخ این کشور ما مرهون شخصیت‌هایی هستیم که در عزت، حاکمیت ملی و اعتلای این جامعه اسلامی نقش بی‌بدیلی داشتند که در بین آنها آیت‌الله مشگینی می‌تواند الگوی بی‌نظیر برای نسل امروز و آینده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه ما باید در جامعه این الگوها را در بهترین شرایط به نسل‌های بعدی معرفی کنیم، افزود: هر تمدنی در مسیر توسعه و پیشرفت و حرکت رو به جلوی خود به مدل‌ها و الگوهای برجسته‌ای نیاز دارد تا بتواند این الگوها را به نسل‌های آینده خود معرفی کرده و ثروت عظیم جامعه خود را مورد صیانت قرار دهد.

عاملی بیان کرد:  از بین این الگوها علما و معلمان و در کنار آنها مادران نقش بی‌بدیلی بر عهده دارند  که اگر غفلت و بی‌توجهی به این گروه‌ها انجام شود آغاز انحطاط و نابودی جامعه خواهد بود.

وی یادآور شد: در جامعه‌ای که زنان ما از عنوان مادری اجتناب کنند سقوطش حتمی است چرا که زنان و مادران ما باید به نقش تربیتی و الگوسازی خود بیش از گذشته بها بدهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با یادآوری اینکه در تربیت نسل امروز و آینده باید این الگوها را بیش از گذشته معرفی کنیم گفت: آیت‌الله مشگینی یکی از شخصیت‌هایی است که دارای این جامعیت کامل در الگوسازی و معرفی آنها است که باید به شکل کامل و جامع معرفی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر