کد خبر: 864081
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
در ایام فرخندة دهة کرامت صورت می گیرد
روزانه هزاران نفر از عاشقان حضرت رضا علیه‌السلام، از سکّه‌های ولایت‌عهدی آن حضرت در ایام فرخندة دهة کرامت، در گنجینة سکّة موزة آستان قدس رضوي دیدن می‌کنند.
مسئول گنجینة سکّة موزة آستان قدس رضوی با بيان اين مطلب گفت: « سکّههای متبرّک ولایت‌عهدی امام رضا علیه‌السلام همواره از پر بیننده‌ترین آثار گنجینه سکه به شماره می‌آید، خاصه در دهة فرخندة کرامت که اطراف ویترین سکّههای متبرّک ولایت‌عهدی امام رضا علیه‌السلام پُرازدحامترین و شلوغترین مکانِ گنجينة سکّة موزة آستان قدس رضوی  می باشد».

محمدحسين يزدي‌نژاد خاطرنشان كرد: « درهم‌های نقره ولایت‌عهدی امام رضا علیه‌السلام ، پس از انتصاب آن حضرت به ولایت‌عهدی در هفتم ماه رمضان 201 قمری، به نام مبارک آن حضرت ضرب شد».

وي با بيان اين كه اين سکّه‌ها از لحاظ خط و کتیبه‌های موجود بر رو و پشت آن‌ها جزءِ زیباترین سکّههای ضرب‌شده  میباشند، افزود: «سکّههای متبرّک ولایت‌عهدی حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام، در فاصلة سال‌های 202 تا 204 قمری در شهرهای مرو، سمرقند، فارس، اصفهان، محمدیه (ری) و نیشابور ضرب شده‌اند که دو نمونه از آن‌ها در گنجینة سکّة موزة آستان قدس رضوی به نمایش عمومی و دائمی درآمده است».

وی گفت: «مردم با اشتیاقی خاص به سکّههایی که یادگارهایی کوچک از دوران زندگی پربرکت آن حضرت هستند،   می نگرند و توقفهای طولانی و نگاه‌های عاشقانه به یادگارهای فلزی، کعبة عشّاق بودن این امام همام را بیش از بیش نشان میدهد».

گفتنی است که گنجينة سکّة موزة آستان قدس رضوي با در اختیار داشتن مجموعة نفيسي از سكّه‌هاي ايران باستان، به مركزي فرهنگی ـ گردشگری و پژوهشی براي سكّه‌شناسان، پژوهشگران، باستان‌شناسان و بازدیدکنندگان تبدیل شده است و بر اساس آن، روزانه پذیرای بازدیدکنندگان بسیار زیادی از داخل کشور و کشورهای خارجی است.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار