کد خبر: 863838
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در مراسم امضاي تفاهمنامه محروميت‌زدايي از استان لرستان، اعلام كرد: حجم سرمايه‌گذاري ستاد اجرايي در استان لرستان به 700 ميليارد تومان افزايش يافت.
به گزارش «تابناك»، دكتر محمد مخبر ظهر ديروز در نشست مشترك با نماينده ولي فقيه در استان لرستان و استاندار اين استان با اشاره به مزيت‌هاي استان‌هاي كشور در زمينه آب و منابع طبيعي گفت: در كشور ما ۲هزار و ۷۰۰ كيلومتر دسترسي به درياها وجود دارد و با اين وضع اصلاً شايسته نيست در استان‌هاي مختلف كشور بيكاري را شاهد باشيم، از جمله در لرستان كه به رغم ظرفيت بالا، آمار بيكاري 3/13 درصد است.
وي با آسيب‌شناسي اقتصاد كشور، افزود: وقتي مردم وارد مسئله‌اي نشوند مشكل ايجاد مي‌شود.
رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) افزود: مردم هرگاه در مسائل ورود كردند، موفق شديم. در اين زمينه نيز لازم است اين فرهنگ صحيح كار را بين مردم جا بيندازيم و با مشاركت و توانمندي بالاي مردم در اقتصاد موفق شويم.
دكتر مخبر در ادامه با مرور كارنامه بنياد بركت، از زيرمجموعه‌هاي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در زمينه توانمندسازي اقتصادي مردم مناطق محروم، يادآور شد: در بنياد بركت در ۳۱۰ طرح اقتصادي با مردم مشاركت و براي ۱۹۵ هزار نفر از مردم مناطق محروم اشتغالزايي كرديم. براي آينده نيز نزديك ۲هزار نفر در نوبت هستند تا با ما همكاري و در زمينه اشتغالزايي براي مردم مناطق محروم مشاركت كنند.
رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) با تأكيد بر اينكه بايد روي توانمندسازي مردم ‌كار كنيم، اضافه كرد: با طرح‌هاي بركت، آفتاب و آسمان كه در بنياد بركت پيگيري مي‌شود، مي‌توان اين امر را محقق كرد.
دكتر مخبر افزود: طبق تصميمات گرفته شده قرار بود بر اساس تفاهمنامه ۳۴۲ ميليارد تومان براي طرح‌هاي اشتغالزايي تخصيص داده شود كه اين مقدار را به ۵۰۰ ميليارد تومان مي‌رسانيم‌.
در ادامه اين جلسه همچنين با درخواست استاندار و ساير مسئولان استاني لرستان، اعتبار طرح‌هاي عمراني و فرهنگي و زيربنايي كه در تفاهمنامه ۷۰ ميليارد تومان بود، به ۱۰۰ ميليارد افزايش يافت تا مشكل نوسازي مدارس فرسوده و كپري حل شود.  همچنين طبق گفته دكتر مخبر، تعهد ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در خصوص ساخت مسكن محرومان نيز از ۵۰۰ به عدد هزار رسيد تا مشكل مسكن محرومان بيشتري در استان مرتفع شود.
درخصوص طرح بركت خانواده كه طبق تفاهمنامه قرار است از سوي بنياد بركت براي درمان زوج‌هاي نابارور نيازمند استان انجام شود، اعتبار در نظر گرفته شده در متن تفاهمنامه 500 ميليون تومان بود كه به 5 ميليارد تومان افزايش يافت و مقرر شد نيمي از آن را ستاد اجرايي و نيم ديگر را استانداري تامين كنند.  همچنين تعداد جهيزيه‌ها از 350 مورد كه در متن تفاهمنامه درج شده بود به ۱۰۰۰ جهيزيه رسيد و قول ساخت ۱۱۰ خانه عالم نيز توسط رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) داده شد. در زمينه بيمه نيز قرار شد تعداد افراد تحت پوشش بيمه بركت به 3 هزار برسد.
در اين جلسه همچنين مقرر شد يك هنرستان‌ فني حرفه‌اي بزرگ استان به صورت پايلوت تجهيز شود و بعد از بررسي نتيجه و سنجش ميزان موفقيت طرح، دو هنرستان ديگر نيز تجهيز شوند.
در پايان جلسه رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) و استاندار لرستان، تفاهمنامه محروميت‌زدايي و توسعه استان لرستان را امضا كردند. بر اساس متن اين تفاهمنامه حجم سرمايه‌گذاري ستاد اجرايي در لرستان 420 ميليارد تومان تعيين شده بود كه اين عدد بر اساس مذاكرات نشست، به 700 ميليارد تومان رسيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار