کد خبر: 863797
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
حاشيه‌اي بر درخواست دوباره باشگاه پرسپوليس براي كمك مالي
باشگاه پرسپوليس براي دومين بار در طول 6ماه گذشته در اقدامي عجيب و قابل تأمل كه بايد مورد توجه نهادهاي نظارتي و بازرسي قرار بگيرد...
سعيد احمديان 
 
باشگاه پرسپوليس براي دومين بار در طول 6ماه گذشته در اقدامي عجيب و قابل تأمل كه بايد مورد توجه نهادهاي نظارتي و بازرسي قرار بگيرد، با انتشار يك بيانيه از هواداران اين تيم خواست براي محروم نشدن پرسپوليس در ماجراي پرونده ژوزه، سرمربي سابق پرتغالي به باشگاه كمك مالي كنند!
 
فوتبال ايران پر از اتفاقات عجيب و غريب است، حاشيه‌هايي كه در كمتر جايي ديگر مي‌توان نمونه‌هاي آن را پيدا كرد، در كشورمان اما كم كم مي‌رود اين اتفاقات به يك رويه طبيعي و معمولي تبديل شود، مانند درخواست باشگاه‌ها از هواداران براي كمك مالي، مانند اتفاقي كه باشگاه پرسپوليس و علي‌اكبر طاهري مديرعاملش در يك‌سال اخير پيش‌قراول آن بوده‌اند، طوري كه در كمتر از ‌شش‌ماه گذشته قرمزها با صدور دو بيانيه ويدئويي و مكتوب، از هوادارانشان خواسته‌اند تا به باشگاه كمك مالي كنند و حتي كار به جايي رسيده كه هفته گذشته مديرعامل پرسپوليس تهديد كرد، در صورتي كه هواداران پول ندهند، عواقب نتايج باشگاه در مسابقات پيش‌رو بر عهده آنان است! ماجراي كمك خواستن پرسپوليسي‌ها هم به پرونده مانوئل ژوزه پرتغالي بر مي‌گردد، مربي‌اي كه سال 91 تنها براي 6ماه  هدايت پرسپوليس را بر عهده داشت و پرسپوليسي‌ها بايد با توجه به رأي فيفا، به خوزه مانوئل 6ميليارد پرداخت كنند تا محروم نشوند، پولي كه جريمه ديركرد و باقي‌مانده پول قرارداد مانوئل با پرسپوليس است و اين مربي با شكايت با فيفا، حالا قرمزها را براي گرفتن طلبش زير فشار گذاشته‌است.
  *** 
تيرماه 91 وقتي محمد رويانيان با سر و صداي فراوان هدايت پرسپوليس را به مانوئل ژوزه سپرد، كمتر كسي پيش‌بيني مي‌كرد كه پنج‌سال بعد از آن روزها، همچنان قرمزها درگير با مربي‌اي باشند كه تنها چند ماه روي نيمكت اين تيم نشست. خوزه كه در فوتبال مصر، افتخارات زيادي كسب كرده بود با قرارداد يك ميليون و 800 هزار يورويي به پرسپوليس آمد، اما ليگ دوازدهم به نيم فصل اول نرسيده، اخراج شد. گفته مي‌شود ژوزه قبل از اخراج، 720 هزار يورو (3‌ميليارد تومان) از مبلغ قراردادش را نقداً دريافت كرده و با توجه به بركناري، از طريق فيفا براي پول كامل قراردادش به فيفا شكايت كرد. باشگاه پرسپوليس در پرداخت حق و حقوق مانوئل ژوزه، سرمربي پرتغالي پرسپوليس در ليگ دوازدهم كوتاهي كرد تا فيفا رأي نهايي را در مورد پرونده شكايتي اين مربي عليه اين باشگاه صادر كند. در حال حاضر باشگاه پرسپوليس چاره‌اي جز پرداخت تمام حق و حقوق اين مربي پرتغالي ندارد و حتي بايد جريمه ‌دير كرد و هزينه شكايت اين مربي به فيفا را هم پرداخت كند. علي جمشيدي، معاون حقوقي باشگاه پرسپوليس اسفند سال گذشته در اين باره گفت: «‌مطالبات ژوزه به علت پرداخت نكردن به موقع با جريمه ديركرد مواجه شده است و بايد 6‌ميليارد تومان به اين مربي بپردازيم.‌» پرداخت 6 ميليارد به علاوه 3‌ميلياردي كه ابتدا به اين مربي پرداخت شده، هزينه 9‌ميلياردي را به پرسپوليس تحميل كرده است، آن هم مربي‌اي كه كمتر از شش‌ماه سرمربي پرسپوليس بود و دستاوردي براي اين تيم نداشت!
   
هزينه سوء
اواخر سال گذشته با جدي شدن تهديد فيفا مبني بر كسر امتياز و محروميت در صورت عدم پرداخت پول قرارداد  ژوزه بود كه طاهري، مديرعامل پرسپوليس در اقدامي عجيب در پيامي ويدئويي با اعلام يك‌شماره حساب از هواداران خواست به باشگاه براي پرداخت 6 ميليارد كمك مالي كنند، آن هم در شرايطي كه مردم با مشكلات اقتصادي زيادي دست و پنجه نرم مي‌كنند. در ويدئويي كه سايت باشگاه پرسپوليس از علي‌اكبر طاهري روي خروجي خود قرار داد، سرپرست اين باشگاه با اشاره به مشكلات مالي از هواداران درخواست كرده‌است كه هر كسي به هر نحوي كه مي‌تواند به باشگاه كمك كند. در زيرنويس اين مصاحبه ويدئويي شماره حساب و نام بانك نوشته شده بود. 600 ميليون كه 10درصد جريمه ژوزه را شامل مي‌شد، نهايت كمكي بود كه هواداران پرسپوليس به حساب باشگاه واريز كردند تا اين طرح شكست بخورد. روي خوش نشان ندادن هواداران به كمك مالي به باشگاه پرسپوليس، كار را به جايي رساند كه مديريت اين باشگاه هواداران اين تيم را تهديد كرد، طوري كه طاهري 28 تير گفت: «‌هواداراني كه توانايي لازم را ندارند، مي‌توانند مشاركت نكنند يا به مشاركت خود پايان دهند، ولي قطعاً تأثير منفي آن را در تيم محبوب خود خواهند ديد!» البته اين تجربه منحصر به پرسپوليس هم نبود و ارديبهشت امسال هم پندار توفيقي، عضو هيئت مديره استقلال هم از هواداران اين تيم خواست براي تأمين مبلغ قراردادهاي ميلياردي بازيكنان اين تيم به باشگاه كمك مالي كنند!
    ***
در حالي كه تصور مي‌شد باشگاه پرسپوليس با توجه به عدم استقبال هواداران اين تيم از كمك مالي، از راهي ديگر به دنبال تأمين 6 ميليارد پول پرداختي به ژوزه باشد، اين باشگاه در اقدامي قابل تأمل ديروز در بيانيه‌اي باز هم از هواداران پرسپوليس خواست به باشگاه براي پرداخت جريمه ژوزه كه نتيجه اهمال مديريتي در اين تيم است، كمك مالي كنند. در بخشي از اين بيانيه آمده است: «‌وجود محدوديت زماني جهت تسويه بدهي آراي محكوميت صادره در خصوص آقاي مانوئل ژوزه و دستيارانش و در راستاي پيشگيري از هرگونه اعمال محروميت و البته تداوم مسير موفقيت‌هاي تيم، كمك‌هاي همدلانه مسئولان و هواداران را مطالبه مي‌كنيم. اميد است با پرداخت بدهي‌هاي گذشته، چراغ راه آينده را سبز نگه داريم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار