کد خبر: 863737
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
مذاكره با ۳ كشور اروپايي براي واردات
رئيس اتحاديه گوشت گوسفندي با بيان اينكه اين نوع گوشت دوباره گران شده از مذاكره با كشورهاي استراليا، روماني و نيوزلند براي واردات گوشت به كشور خبر داد.
رئيس اتحاديه گوشت گوسفندي با بيان اينكه اين نوع گوشت دوباره گران شده از مذاكره با كشورهاي استراليا، روماني و نيوزلند براي واردات گوشت به كشور خبر داد.
علي اصغر ملكي در گفت‌وگو با مهر درباره آخرين وضعيت بازار گوشت گوسفندي اظهار داشت: قيمت اين كالا حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان افزايش يافته و در حال حاضر هر كيلوگرم شقه بدون دنبه عرضه به مغازه‌د‌ار بين ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان است.
وي با اشاره به اينكه مغازه‌داران نيز با ۱۰ الي ۱۲ درصد سود اين كالا را عرضه مي‌كنند، افزود: قيمت هر كيلوگرم شقه بدون دنبه عرضه به مصرف‌كننده بين ۴۱ تا ۴۲ هزار تومان است.
رئيس اتحاديه گوشت گوسفندي درباره دلايل گراني گوشت گوسفندي در بازار اضافه كرد: كمبود دام يكي از دلايل اين امر است و با توجه به ايام و اعياد پيش رو توليدكنندگان چندان تمايلي به عرضه دام‌هاي خود ندارند و كمتر دام‌هايشان را عرضه مي‌كنند.
ملكي با بيان اينكه برنامه‌ريزي شده طي يك هفته الي ۱۰ روز آينده با واردات گوشت اين خلأ در بازار پر شود و در قيمت‌ها كاهشي ايجاد شود، درباره اينكه چرا با وجود توزيع گوشت‌هاي وارداتي قيمت اين كالا در بازار كاهش نمي‌يابد؟ افزود: كيفيت‌ها مشتري‌پسند نيست، گوشت‌هاي آسياي ميانه چندان مورد پسند مصرف‌كنندگان ايراني نيستند، زياد از اين نوع گوشت‌ها استقبال نمي‌شود و آنها چندان جذب نمي‌شوند. با اين حال اگر همين گوشت‌ها هم وارد نمي‌شد معضل ما بيشتر مي‌شد.
وي اضافه كرد: در همين راستا برنامه‌ريزي‌هايي براي مذاكره با كشورهاي استراليا، نيوزلند و روماني براي واردات گوشت انجام شده چراكه گوشت‌هاي اين كشورها در جامعه ما شناخته‌شده‌تر است كه درخواست ما نيز اين بوده تا تنش بازار گرفته شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار