کد خبر: 863669
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی سنندج:
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی سنندج گفت: با وجودی که تخته نرد از صنایع دستی ارزشمند کردستان است اما صادرات آن در واژگان قانون اساسی جایی ندارد.

به گزارش جوان در کردستان، محمدنجیب اداک در نشست رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با فعالین اقتصادی حوزه گردشگری و صنایع دستی کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در حالی صادرات تخته‌نرد ممنوع شده است که واردات چینی این مصنوعات دستی از چین آزاد است.

وی با بیان اینکه دف از دیگر صنایع دستی کردستان است، افزود: این دو صنایع دستی از شاخص ترین صنایعی است که هنرمندان مهارت خاصی در ساخت آن دارند.

اداک در ادامه با بیان اینکه انتظار نداریم کردستان در زمینه گردشگری مانند مالزی شود، افزود: جلوگیری از مهاجرت روستاییان و حاشیه‌نشینی، زمانی محقق می‌شود که یک روستایی شرایط همواری برای استفاده از تسهیلات داشته باشد.

اداک با تاکید بر تقویت بوم‌گردی در کردستان، استفاده از آب و هوای کردستان را حق همه ایرانیان دانست و خواستار تسهیل شرایط ارائه تسهیلات به روستاییان به ویژه در بخش ضمانت شد.

وی همچنین از رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواست تا در پرونده‌های ثبت جهانی، جایگاه بخش خصوصی تعریف شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کردستان، برترین جاذبه گردشگری کردستان را دریاچه زریبار معرفی کرد و گفت: به شما به عنوان یک هموطن می‌گوییم که زریبار دارد مرگ تنفس می‌کند.

وی تاکید کرد: اجازه ندهیم زریبار، دریاچه ارومیه دیگری شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر