کد خبر: 863613
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
درخواست حداد‌عادل از فارسي‌آموزان خارجي
رئيس بنياد سعدي در نشست «قند پارسي» از فارسي‌آموزان هشتادوچهارمين دوره دانش‌افزايي خواست گزارشگر ايران واقعي به مردمان كشور خود باشند.
غلامعلي حدادعادل، رئيس بنياد سعدي در چهارمين نشست «قند پارسي» اظهار داشت: رسم ما اين است كه هر سال كه فارسي‌آموزان در دوره تابستاني دانش‌افزايي به ايران سفر مي‌كنند، يك شب را ميهمان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي باشيم. اين سازمان وظيفه معرفي فرهنگ ايراني - اسلامي را در جهان بر عهده دارد. فرهنگ اسلامي- ايراني، جنبه فكري، اخلاقي، ديني، فلسفي و هنري دارد. وي در ادامه با بيان آنكه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي تلاش دارد جلوه‌‌هاي مختلف فرهنگ اسلامي ايراني را به جهان معرفي كند، گفت: فعاليت‌هاي اين سازمان بسيار گوناگون است و بنياد سعدي نهالي است كه از درخت سازمان روئيده است و بنابراين همواره پيوند خود را با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي حفظ كرده‌ايم. حداد‌عادل همچنين خطاب به فارسي‌آموزان، ضمن ابراز اميداري از آنكه از كلاس‌ها و بازديدهاي فرهنگي بهره برده باشند، گفت: كساني كه به ايران مي‌آيند، همواره تصويري از قبل در ذهن دارند كه نتيجه تبليغاتي است كه از سوي رسانه‌‌هاي خارجي مي‌‌شود. اين تصوير پس از ورود به ايران تغيير مي‌كند كه تصوير همان ايران واقعي است و با تصويري كه دشمنان در مورد ايران ايجاد مي‌كنند و ايران را كشوري طالب جنگ با ديگر كشورها قلمداد مي‌كنند، بسيار متفاوت است. اميدوارم شما وقتي به كشور خود بازمي‌گرديد راوي و گزارشگر ايران واقعي به مردمان خود باشيد.
 
حداد‌عادل همچنين گفت: مردم ايران صاحب تمدني كهن هستند و مهم‌ترين خصوصيت اين مردم اين است كه بزرگ‌ترين انقلاب قرن بيستم را به وجود آورده‌اند و با نثار خون خود حفظ كرده‌اند و مهم‌ترين حرف‌شان نيز اين است كه ما مي‌خواهيم استقلال داشته باشيم. در اين مراسم ابوذر ابراهيمي‌تركمان، رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي نيز در سخناني گفت: بيش از 80 رايزني و نمايندگي فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در 63 كشور جهان در خدمت علاقه‌مندان به زبان فارسي و فرهنگ و تمدن ايران اسلامي هستند. اين رايزني‌ها به شما كمك كردند تا در اين دوره دانش‌افزايي علمي و تفريحي شركت كنيد. از اين به بعد هم در خدمت شما خواهند بود تا بيش از اين با زبان فارسي آشنا شويد. تركماني ادامه داد: برخي از شما مترجمان كتاب‌ها و آثار فارسي خواهيد شد، برخي هم در دانشگاه‌ها به تدريس زبان فارسي خواهيد پرداخت. تعدادي از شما از وقت و زماني كه در اختيار داريد، براي آموختن بيشتر زبان فارسي استفاده مي‌كنيد و در همه اين حالت‌ها، تعداد بيشتري از علاقه‌مندان با فرهنگ ايراني و زبان فارسي آشنا خواهند شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار