کد خبر: 863607
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
طي نامه ‌اعتراضي «دندانپزشكان عمومي» و پس از اعتراضات ساير پزشكان صورت گرفت
رئيس انجمن دندانپزشكي عمومي ايران طي نامه‌اي خواستار ابطال انتخابات نظام پزشكي يا امكان رأي براي بازماندگان شد.
پس از اعتراضات گسترده نامزدهاي انتخابات نظام پزشكي و ساير پزشكان مبني بر ابطال انتخابات نظام پزشكي به دليل تخلفات گسترده اين نهاد، انجمن‌ها و صنوف پزشكي هم به جمع معترضان پيوستند. انجمن دندانپزشكي يكي از اين صنوف است.
 متن نامه اعتراضي اين انجمن بدين شرح است:
 
انتخابات سازمان‌هاي نظام پزشكي كشور در روز 30 تير ماه 1396 در سراسر كشور برگزار گرديد. روش برگزاري الكترونيك انتخابات نتوانست راهگشا باشد و ناكارآمد گرديد و انتخابات به صورت سنتي با حضور در محل انجام پذيرفت. در اين ميان تضييع حق رأي‌دهندگان يا برخي نامزدهاي انتخاباتي در بين جمعيت كثيري از گروه‌هاي پزشكي بر صحت انتخابات سايه افكنده است.
 
رئيس انجمن دندانپزشكي عمومي ايران تقاضاي تمديد 24 ساعته انتخابات را اعلام كرده كه همزمان دبير و رئيس شوراي عالي نظام پزشكي كشور و برخي گروه‌ها نيز اين درخواست را مطرح كرده‌‌اند.  ابتدا مطرح شد كه اختيار تمديد انتخابات متكي بر آيين‌نامه اجرايي مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بوده كه بعداً معلوم شد در اختيار شوراي عالي نظام پزشكي است.
 
در اين آيين‌نامه حداكثر زمان انتخابات را 14 ساعت تعيين كرده و تمديد بايد در دستور كار آنها قرار مي‌گرفت. در هر حال اين اقدام صورت نپذيرفت.  در چنين شرايطي آنچه مي‌تواند و بايد بررسي گردد و نيازمند اظهارنظر رسمي قانوني و حقوقي مسئولان مي‌باشد به استحضار مي‌رساند:  با توجه به دريافت كد رمز و رأي دادن برخي همكاران در سامانه الكترونيك در اولين ساعات رأي‌گيري و عدم شركت ايشان در رأي‌گيري حضوري اعتماد كردن جمعيت كثيري از همكاران گروه پزشكي به وسيله رأي‌گيري الكترونيك و خروج ايشان از حوزه موظف به رأي‌دادن گاهي مشاركت در انتخابات به صورت حضوري كه قطعاً تفاوت فاحشي با مشاركت الكترونيك دارد و مهم‌تر از همه بسيار ديرهنگام اعلام كردن لغو امكان رأي‌گيري الكترونيك باعث گرديد در نتيجه اعتماد به سيستم رأي‌دهي الكترونيك مورد وثوق هيئت اجرايي و نظارت بر انتخابات و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي عاملي براي سلب امكان رأي‌دادن از ايشان گردد.
آيا در چنين شرايطي اصل تغيير در نتايج آرا محرز نمي‌باشد؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار