کد خبر: 863400
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
به همت شهرداری اراک
آبیاری زیر سطحی منطقه 228 هکتاری جنگل کاری شده چقای شهرستان اراک طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان بهره برداری شد.

آبیاری زیر سطحی منطقه 228 هکتاری جنگل کاری شده چقای شهرستان اراکطی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان بهره برداری شد.

ابراهیم عباسی شهردار اراک دراین آیین بیان کرد: پیش از این وسعت فضای سبز اراک 800 هکتار بود که با احتساب اقدامات انجام شده در مدت چهار ساله این فضا به هزار و 200 هکتار افزایش یافته است.

شهردار اراک با تاکید بر موضوع کم آبی در اراک، افزود: در این شهر آب در حد قابل توجه در دسترس نیست و برای استفاده بهینه از آب موجود باید از روش های نوین استفاده شود.

عباسی با بیان اینکه 93 درصد فضای سبز اراک از آب غیر شرب تغذیه می شود، ادامه داد: پیش از این فضای سبز اراک از آب شرب تغذیه می شد به همین دلیل شبکه آبرسانی فضای سبز برای حذف آب شرب در این بخش در دستور کار قرار گرفت و 380 کیلومتر آبرسانی به فضای سبز اراک از محل آب غیر شرب انجام شد.

شهردار اراک تعبیه سیستم آبیاری زیرسطحی در منطقه چقا را استفاده از جدیدترین سیستم آبیاری عنوان کرد و افزود: برای این آبیاری در منطقه 228 هکتاری چقا در عمق 40 تا 50 سانتیمتر لوله گذاری شده است و از طریق پمپ آب به حد نیاز درخت و گیاه به ریشه منتقل می شود.

عباسی با بیان اینکه در این روش 25 درصد نسبت به سایر روش های آبیاری صرفه جویی در مصرف آب صورت می گیرد، عنوان کرد: این روش باعث حذف علف های هرز می شود. همچنین کود مورد نیاز گیاه و درخت نیز از این طریق منتقل می شود و نیازی به تماس مستقیم انسان با کود نیست.

وی با بیان اینکه 100 هکتار از منطقه چقا به سیستم آبیاری زیرسطحی مجهز شده و مابقی مساحت این محدوده نیز به این سیستم مجهز می شود، ادامه داد: تاکنون 90 درصد محدوده چقا درخت کاری شده است و 10 درصد باقی مانده نیز تا پایان امسال انجام می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار