کد خبر: 863364
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مردي كه با پرداخت ديه موفق به جلب رضايت اولياي‌دم شده بود، بعد از ارتكاب دومين قتل بار ديگر پاي ميز محاكمه ايستاد.
به گزارش خبرنگار ما، دوازدهم شهريور ماه سال 95 مأموران پليس از قتل پسر جواني در شهرري باخبر و راهي محل شدند. عامل قتل جوان 30 ساله‌اي به نام حامد بود كه توسط اهالي محل دستگير و به پليس تحويل داده شد. بعد از انتقال متهم به پليس آگاهي و انجام تحقيقات مقدماني مشخص شد اين دومين قتلي است كه حامد مرتكب شده است. حامد سال 89 در جريان يك نزاع خياباني، پسري را با چاقو به قتل رسانده بود. او بعد از صدور حكم قصاص توانسته بود با پرداخت ديه از مرگ نجات پيدا كند و سال 92 از زندان آزاد شود. حامد در توضيح دومين قتل گفت: قصد درگيري نداشتم، اما مقتول كه از دوستانم بود به من فحاشي كرد و براي ترساندن او چاقو كشيدم.
 
با اظهارات متهم، كيفرخواست عليه وي صادر و پرونده براي رسيدگي به شعبه چهارم دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد. روز گذشته بعد از رسميت‌يافتن جلسه اولياي‌دم درخواست قصاص كردند. سپس متهم به درخواست قاضي عبداللهي در جايگاه قرار گرفت و در شرح ماجرا گفت: شب حادثه در پارك بودم كه متوجه شدم چند نفر از دوستانم با هم درگير شده‌اند. بلافاصله خودم را به آنها رساندم تا ميانجيگري كنم كه ناگهان مقتول همراه يكي از دوستانش در حالي‌كه سوار موتور بودند، به من نزديك شدند و فحاشي كردند. مقتول از دوستانم بود كه دور از انتظار با مشت به صورتم زد. فكر كردم شوخي مي‌كند، اما او كاملاً جدي شروع به فحاشي كرد. عصباني شدم و براي اينكه او را بترسانم چاقو كشيدم كه ناخواسته وارد شكمش شد.
 
متهم در حالي‌كه سرش را پايين انداخته بود، گفت: قصد صدمه زدن به كسي را نداشتم. باور كنيد هيچ انگيزه‌اي براي قتل نداشتم و تنها براي ميانجيگري وارد درگيري شدم كه اين اتفاق افتاد.
متهم در حالي كه اشك مي‌ريخت، بعد از آنكه به پاي اولياي‌دم افتاد و از آنها طلب بخشش كرد، گفت: يكبار طعم زندان و ترس از اعدام را چشيده بودم و تلخي آن روزها هنوز در ذهنم است. بعد از آزادي تصميم گرفتم، زندگي آرامي داشته باشم كه اين اتفاق ناخواسته افتاد. از اولياي‌دم مي‌خواهم مرا ببخشند. در آخر هيئت قضايي برای صدور حكم وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار