کد خبر: 863352
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
بیژن یانچشمه
بیژن یانچشمه
 
گويا ايشان فراموش كرده‌اند كه توليد خودروهاي آلوده‌كننده و آلاينده بيشترين سهم را در آلودگي و تخريب محيط‌زيست به شهرها داشته است. متأسفانه مسئولان فقط در پشت تريبون‌ها و رسانه‌ها  ديگران را مي‌بينند و خود و عملكرد مجموعه‌هاي خود را ناديده مي‌گيرند. سال‌هاست به بهانه‌هاي مختلف گونه‌هاي جانوري و گياهي در كشور در معرض افزايش انقراض هستند و علت عمده آن بي‌برنامگي و نبود چشم‌‌انداز حفاظت از محيط‌زيست است. دولت كه طلايه‌دار توسعه كشور است در حوزه محيط‌زيست در هيچ بخشي كارنامه قابل قبولي ارائه نداده است كه قابل دفاع باشد و طرح‌هاي بسياري به اجرا درآمده، ولي از نتايج آن خبري منتشر نشده است.
 
در حقيقت دلسوزي براي حفظ محيط‌زيست از سوي تك‌تك افراد جامعه لازم و ضروري است، اما كم‌كاري و ناكارآمدي از سوي مسئولان كه وكيل مردم در حفاظت از امانت هستند، قابل پذيرش نيست.
توزيع نامناسب جمعيت در كشور و تبديل شدن روستاهاي مولد به مخروبه، نمونه‌هاي نبود برنامه و نظارت سيستمي از سوي دستگاه‌هاي متولي در كشور است كه تبعات آن به همه مردم بازمي‌گردد و كسي هم در اين خصوص پاسخگو نيست.
اينكه شهر خود به منبع توليد آلودگي و آلايندگي تبديل شده‌ و حتي صادركننده آلودگي است، جاي بسيار تأسف و تأمل دارد كه دولت در پرداخت سهم خود در تكميل شبكه‌هاي حمل‌ونقل عمومي سال‌هاست از وظايف ذاتي خود شانه خالي كرده و مي‌كند و تبعات آن از سلامتي و جيب مردم پرداخت مي‌شود.
 
گويا حرف زدن و توصيه به شوراها كه خود بايد مطالبه‌گر حق و حقوق شهروندان از دولت باشند به يك امر عادي و معمولي تبديل شده است كه مسئولان وظايف اصلي و ذاتي خود را فراموش كرده‌اند و فقط به توصيه اكتفا مي‌كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار